Ракети для місячних супутників, Starlink у Франції та найкращий засіб для захисту від радіації на Марсі: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: запуск Cargo Dragon перенесено через можливий витік палива, Starlink отримав дозвіл на роботу у Франції, а вчені визначили найкращий матеріал для захисту від радіації на Марсі.

Запуск Cargo Dragon перенесено через можливий витік палива

NASA та SpaceX прийняли рішення перенести призначений на 10 червня запуск корабля постачання Cargo Dragon (CR-25). Причиною стало виявлення випарів гідразину в ізольованій області рушійної установки Draco. Після цього паливо та окисник були вивантажені для проведення подальших перевірок і випробувань. Як тільки фахівці виявлять джерело підвищених показників і причину їхньої появи, команди NASA та SpaceX узгодять нову дату запуску корабля.

Cargo Dragon
Приближающийся к МКС Cargo Dragon. Источник: NASA

Ілон Маск повідомив, що з моменту початку широкомасштабного російського вторгнення в Україну було доставлено 15 тисяч терминалів Stalink. Частина з них поставлена за рахунок самої SpaceX, частина — профінансована за рахунок коштів спонсорів (передусім уряду США).

Місячний кубсат CAPSTONE встановлений на платформу Photon Lunar

Компанія Rocket Lab опублікувала фотографії, що демонструють процес встановлення кубсата CAPSTONE на платформу Photon Lunar. Його запуск запланований на 13 червня. Він стане першою міжпланетною місією в історії Rocket Lab.

Установленный на платформу Photon Lunar спутник CAPSTONE. Источник: Rocket Lab

Апарат, створений NASA, призначений для перевірки орбіти, на яку в майбутньому планують вивести навколомісячну орбітальну станцію LOP-Gateway. Другим завданням CAPSTONE є тестування автономної навігаційної системи.

Falcon 9 запустить місячний супутник NASA

NASA прийняла рішення використати ракету Falcon 9 для запуску супутника Lunar Flashlight. Космічний апарат, створений на базі платформи CubeSat, призначений для пошуків водяного льоду на Місяці. Початково Lunar Flashlight планували запустити в якості одного з попутних вантажів надважкою ракетою SLS, але апарат не був готовий у потрібний термін. Через це NASA вирішила задіяти для місії комерційний носій.

Індійський стартап Bellatrix Aerospace залучив 8 млн доларів

Індійський стартап Bellatrix Aerospace повідомив про залучення 8 млн доларів, які будуть скеровані на продовження розробки космічних рушійних установок. З урахуванням нових надходжень від моменту свого заснування в 2015 році компанія залучила близько 11 млн доларів інвестицій.

Французький телекомунікаційний регулятор ARCEP підтвердив рішення надати сервісу Starlink десятирічну ліцензію на роботу у Франції. Воно було прийнято після місячного громадського обговорення, запропонованого місцевим адміністративним судом.

Антена Starlink. Джерело: Spacenews

Початково ARCEP видав дозвіл на роботу Starlink ще у лютому 2021 року. Однак потім воно було оскаржене місцевими супутниковими операторами, компаніями мобільного зв’язку та екологічними організаціями. В результаті суд ухвалив рішення організувати громадське обговорення щодо надання ліцензії. За його підсумками в ARCEP залишили в силі рішення видати ліцензію, аргументувавши його важливістю Starlink для забезпечення доступу до інтернету у важкодоступних районах країни.

Redwire розпочне виробництво антен для військових супутників

Компанія Redwire повідомила про отримання контракту на виготовлення 42 тактичних антен з’вязку, призначених для американських військових супутників. Їхнє виробництво має бути завершене у 18-місячний термін. Антени будуть інтегровані з комунікаційними терміналами тактичної мережі Link 16. Вона використовується військовими США та країн NATO для обміну даними між командуванням, літаками, кораблями та наземними підрозділами.

Екіпаж МКС сфотографував «привида»

Екіпаж МКС опубликував фотографію відстикованого від станції корабля «Прогресс МС-18». На знімку можна побачити дві пари «очей», що світяться. Вони нагадують привидів, які опинилися на корпусі космічного апарату. Але насправді вони, звичайно ж, не мають жодного стосунку до паранормальної активності. В дійсності ми бачимо компоненти самого корабля, які вловлюють світло в такий спосіб, що ззовні нагадують очі.

Прогресс МС-18
Космічний корабель «Прогресс МС-18» із привидами

Вчені визначили найкращий матеріал для захисту від радіації на Марсі

Команда вчених провела дослідження з метою виявлення, який із доступних марсіанським експедиціям матеріалів буде найкраще захищати від радіації. Вони перевірили марсіанські породи, алюміній, пластики та водяний лід. Останній виявився найкращим варіантом.

Людське поселення на Марсі (концепт). Джерело: SpaceX

Читайте також: SLS повертається на стартовий майданчик, а Sony займеться космічними лазерами.