Perseverance вразив яскравим знімком заходу Сонця на Марсі

Відзначаючи свій 842-й марсіанський день на Червоній планеті, марсохід Perseverance подарував людству ще один незабутній момент — захід Сонця на Марсі. Пейзаж, який відкрився перед Perseverance, був неймовірно мальовничий.

Захід Сонця на Марсі
Захід Сонця на Марсі. Фото: NASA

Золотисте Сонце Марса почало повільно опускатися за горизонт, фарбуючи небо у всі відтінки червоного. Але ось особливість — це був не той захід Сонця, який ми звикли бачити на Землі. Марсіанське небо заповнилося холодним синім кольором, створюючи неповторний вигляд.

Така дивовижна зміна кольорів неба на Червоній планеті виникає через її численні фізичні особливості. По-перше, Марс розташований далі від Сонця у порівнянні з Землею, а отже, отримує менше сонячного світла. Також це зумовлює меншу освітленість Марса.

Крім того, марсіанська атмосфера більш розріджена, ніж земна. Марс має всього 1% атмосфери Землі, й вона складається переважно з вуглекислого газу, з невеликою кількістю азоту і майже без кисню. Ця розрідженість атмосфери робить її менш ефективною у розсіюванні світла.

Наприклад, коли світло Сонця потрапляє в атмосферу Землі, воно взаємодіє з різними газами та частинками атмосфери, що призводить до розсіювання синього світла вусібіч. І саме завдяки цьому розсіюванню ми бачимо блакитне небо вдень на Землі. На Марсі ж ситуація інша. Сонячне світло взаємодіє з великою кількістю пилу, який містить багато заліза, в атмосфері планети. Цей пил розсіює низькочастотне червоне світло, тому вдень небо набуває червоних відтінків.

Але коли настають сутінки, червоне світло відфільтровується, і небо виблискує холодним синім кольором. Саме це специфічне явище надає заходу Сонця на Марсі такого неймовірного вигляду.

Захід Сонця
Різниця між Землею (ліворуч) і Марсом (праворуч) під час заходу Сонця. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Варто зазначити, що світлина заходу Сонця на Марсі — це не лише захопливий момент для нас, землян, а й надважливе джерело інформації для вчених. Сутінки на планеті надають можливість детально вивчати атмосферу і хмари, що можуть містити пил та лід. Дослідники можуть використовувати ці зображення для аналізу складу і структури атмосферних явищ, а також для вивчення змін у розмірі частинок у хмарах.

Уже протягом 20 років марсоходи, такі як Curiosity, Perseverance, Spirit і Opportunity, реєструють ці заходи Сонця, аби ми насолоджувалися цією неземною красою. І кожен новий знімок є чудовим свідченням непередбачуваної краси та загадковості Марса, що залишається викликом для нашого розуміння цієї Червоної планети.

Раніше ми розповідали про сутінки та білі ночі.

За матеріалами sciencealert.com.