Perseverance знайшов на Марсі авокадо: фото

Марсохід NASA Perseverance продовжує дивувати своєю надзвичайною спроможністю помічати цікаві об’єкти на Червоній планеті. Свіжа світлина дуже вразила NASA. 8 вересня ровер зазнімкував фото скелі, що надзвичайно схожа на стигле авокадо, розрізане навпіл. Ця несподівана знахідка на Марсі принесла велику радість та хвилювання серед науковців і любителів космосу.

8 вересня 2023 року марсохід NASA Perseverance зробив цю фотографію каменя
8 вересня 2023 року марсохід NASA Perseverance зробив світлину каменя, схожого на авокадо. Фото: NASA/JPL-Caltech/ASU

З моменту посадки Perseverance на Марс 18 лютого 2021 року ровер облетів кратер Єзеро у пошуках ознак давнього життя. На своєму шляху марсохід зустрів численні цікаві форми та структури на поверхні Червоної планети.

Серед них виділяється пара скель, відображених на недавньому фото. Одна із цих скель має округлу форму та лежить догори дном на передньому плані знімка, тоді як інша половинка має видиму ямку в центрі, що надає їй схожості зі справжнім авокадо. Поверхня каменя також має шорстку текстуру, що нагадує шкірку авокадо.

Знімок був зроблений за допомогою камери Mastcam-Z на борту марсохода Perseverance. Ця камера має дві частини, що містяться на високій щоглі, яка нагадує голову марсохода. Фотографія була отримана на 907-й марсіанський день, відомий як сол. Зауважте, що день на Марсі трохи довший за земний — близько 24 годин і 40 хвилин.

Ця несподівана знахідка була додана до зібраної колекції знімків каменів кумедних форм, виявлених Perseverance. Всього кілька місяців тому, у серпні, марсохід засвітив камені, що схожі на акулячий плавник та клешню краба. А в червні наш космічний дослідник помітив камінь у формі пончика з отвором у центрі, який, на думку вчених, може бути залишком великого метеорита, що впав на Марс.

Гра уяви

Ці надзвичайні знахідки, які захоплюють уяву, є прикладами явища, відомого як парейдолія. Це явище описує схильність людського мозку розпізнавати у звичайних візуальних образах знайомі шаблони та форми. Навіть у віддаленому і безжиттєвому космічному ландшафті наша уява знаходить щось, що нагадує про земний досвід. Але навіть коли фантазія переважає над реальністю, космічні дослідження на Марсі залишаються неймовірними джерелами нових знань і вражень для нашого світу.

Perseverance активно використовує марсіанський гелікоптер Іngenuity. Разом вони вивчають кратер Єзеро, завширшки 45 км, де мільярди років тому було велике озеро та дельта річки. Одним із ключових завдань цього марсохода є дослідження давнього середовища Марса та збір зразків, які у майбутньому будуть повернуті на Землю та допоможуть у розгадуванні таємниць Червоної планети.

Раніше ми повідомляли про те, як Curiosity знайшов на Марсі камінь у формі качки.

За матеріалами Space.