Perseverance знайшов на Марсі інопланетний пончик: фото

Марсохід NASA Perseverance зіткнувся з кам’янистим пончиком, який, імовірно, упав на поверхню з неба. Дивний камінь темного кольору з характерним отвором у центрі потрапив у об’єктив камери Perseverance 23 червня. Цей загадковий об’єкт лежав в оточенні інших уламків такого ж кольору, що вказує на їхнє спільне походження. Можливо, цей камінь — прибулець для Марса.

Загадковий камінь у формі пончика
Загадковий камінь у формі пончика. Оброблене фото астрономом-любителем Стюартом Аткінсоном

Необроблене зображення помітив і обробив астроном-любитель Стюарт Аткінсон, який 24 червня опублікував захопливу світлину каменя-пончика.

«Камінь, що схожий на пончик, може бути великим метеоритом, який розколовся на частини під час падіння на поверхню Марса», — повідомили представники Інституту SETI у Маунтін-В’ю (Каліфорнія) через Twitter.

Знахідка метеорита на Червоній планеті не є надзвичайною. Наприклад, Perseverance якось виявив потенційний метеорит всього лише через кілька тижнів після посадки в лютому 2021 року. А старший брат ровера — Curiosity — з моменту посадки в серпні 2012-го виявив на Марсі кілька космічних каменів, зокрема металевий, якому дали прізвисько Cacao у лютому цього року.

Необроблене фото великого чорного каміння із отвором у центрі на червонувато-коричневій поверхні Марса
Необроблене фото великого чорного каміння з отвором у центрі на червонувато-коричневій поверхні Марса. Фото: NASA/JPL-Caltech/LANL/CNES/IRAP

До речі, знахідка Perseverance — це не перший помічений камінь, який нагадує тістечко. У січні 2014 року марсохід NASA Opportunity виявив камінь, білий ззовні й червоний всередині, що змусило членів команди порівняти його з желе-пончиком.

Наразі ровер Perseverance досліджує кратер Єзеро завширшки 45 км. У минулому в цьому кратері було велике озеро та річкова дельта. Марсохід, розміром з автомобіль, вивчає це давнє середовище, шукає сліди минулого життя та збирає десятки проб для подальшого повернення на Землю.

Поверхня Марсу, Місцевість, де був знайдений камінь-пончик
Поверхня Марса. Місцевість, де був знайдений камінь-пончик. Фото: NASA/JPL-Caltech/LANL/CNES/IRAP

Маленький вертоліт Ingenuity допомагає великому марсоходу в його роботі. Ingenuity відправився на Марс разом із Perseverance і швидко впорався з п’ятьма демонстраційними польотами, що показали можливість повітряних досліджень на Червоній планеті.

Наразі цей відважний гелікоптер вагою 1,8 кг залучений до розширеної місії, де вивчає маршрути та перспективні наукові цілі для свого роботизованого партнера. До цього дня Ingenuity виконав 51 успішний політ на Марсі, подолавши у повітрі загалом 11,7 км над поверхнею планети.

Раніше ми повідомляли про те, як Perseverance помітив на Марсі скелю у формі сонного котика.