Perseverance помітив зловісні ознаки наближення катаклізму на Марсі

На новому знімку, зробленому марсоходом NASA Perseverance, небо на Марсі має моторошний вигляд із потьмянілим Сонцем. Так настає сезон літа на Червоній планеті. Чотири пори року, як і Землі, дещо відрізняються від того, що ми відчуваємо на нашій планеті, повній життя.

Хмарність на Марсі
Навігаційна камера Navcam на борту Perseverance сфотографувала небо Марса незадовго до сходу Сонця. Світлина була отримана 29 січня 2023 року за місцевим середнім сонячним часом о 06:14. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Марсіанський рік складається з 687 земних днів, або 668 солів, тому пори року також тривають довше. Вони більш суперечливі, ніж наші: у північній півкулі весна триває 194 дні, а осінь — лише 142 дні. Атмосфера Марса становить лише 1% щільності земної, і вся планета набагато холодніша та запилена.

Хмарно, місцями буревії

Під час марсіанського літнього сонцестояння, яке відбудеться 12 липня 2023 року, космічні апарати, що обертаються навколо Марса, спостерігають велику кількість хмар у північній півкулі. Тепер марсохід Perseverance бачить докази цих хмар із поверхні, про що свідчить нещодавнє фото, зроблене лівою навігаційною камерою марсохода, або Navcam.

На останньому фото, отриманому 29 січня, марсіанський схід Сонця вимальовується з-за розсіяного хмарного покриву. Хмари дуже тонкі через те, що в атмосфері Марса мало води. Згідно з дослідженням NASA, якби вся атмосферна вода Червоної планети розподілилася поверхнею, вона утворювала б шар, тонший за пасмо людського волосся.

В очікуванні гало на Марсі

NASA очікує збільшення кількості хмар та посилення пилових бур у найближчі місяці. Також наприкінці хмарного сезону вчені намагатимуться побачити рідкісне атмосферне явище — гало навколо Сонця, яке утворюється внаслідок заломлення та відбиття світла великими кристалами льоду, які можуть формуватись лише за чималої концентрації водяної пари.

Perseverance
Марсохід Perseverance позує для селфі. Фото: NASA, JPL-Caltech, Кевін М. Гілл

Хмари не становлять жодної загрози для Perseverance та його брата-близнюка Curiosity. Все через те, що енергію вони отримують від ядерних батарей, а не від сонячних панелей. Такі апарати як Spirit, Opportunity та inSight загинули саме через те, що перестали отримувати достатню кількість енергії від Сонця через пил, який товстим шаром назавжди покрив їхні панелі.

Раніше ми повідомляли про те, як Curiosity зазнімкував блискучі хмари.

Невдале дослідження виявило дивну особливість Чумацього Шляху