У небі Марса помічені неймовірної краси рідкісні хмари: фото

Ровер Perseverance зробив фотографію рідкісних сріблястих хмар на великій висоті, що повільно пливуть у небі над Марсом. Світлина була отримана 18 березня, коли Perseverance підняв об’єктив камери вгору, щоб розгледіти ці сріблясті хмари, які виблискують у сутінкових променях Сонця, що заходить за горизонт.

Вечірні сріблясті хмари над Марсом
Вечірні сріблясті хмари над Марсом. Фото: NASA/JPL-Caltech

«Ці сутінкові хмари, також відомі як «сірчисті», стають яскравішими, коли вони наповнюються кристалами, а потім темніють, коли промені Сонця підсвічують їх знизу. Також цей ефект вчені використовують, щоб визначити їхню висоту», — пояснює NASA. Завдяки зображенням науковці змогли переконатися, що хмари утворилися на більшій висоті, ніж зазвичай.

Анімація сріблястих хмар над Марсом
Анімація сріблястих хмар над Марсом. Фото: NASA

Світлину опублікував планетолог Пол Бірн з Вашингтонського університету. Тим часом інший планетолог Стюарт Аткінсон поділився світлиною, яка порівнює сріблясті хмари на Землі, щоб підкреслити схожість двох планет.

Порівняння сріблястих хмар на Землі та Марсі

Це не перший випадок, коли марсіанський зонд фотографує незвичайні хмари. У 2021 році марсохід Curiosity зняв мерехтливі хмари.

«Хмари, зображені Curiosity, розташовані на більшій висоті, де дуже холодно, що вказує на те, що вони, ймовірно, складаються із замерзлого вуглекислого газу або сухого льоду», — повідомили тоді в NASA.

У розрідженій та сухій атмосфері Червоної планети поява хмар — дуже рідкісне явище. Хоча вони можуть утворюватися навколо екватора планети в найхолоднішу пору року. Але навіть на Землі сріблясті хмари вважаються надзвичайною рідкістю. Зазвичай їх видно лише у Північній півкулі.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи відчули смак та запах гігантської хмари спирту.