Curiosity побачив сутінкові промені на Марсі

Ровер Curiosity вперше зазнімкував сутінкові промені на Марсі. Цей оптичний феномен виникає, коли сонячне світло проходить через проміжки в хмарах або через інші об’єкти та формує видимі «світлові стовпи» або «хвилі».

Сутінкові промені на Марсі. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Спостереження за атмосферою Марса є одним з основних наукових завдань Curiosity. Одним зі способів його вирішення є пошук і знімкування хмар. Їхній тип, форма та склад можуть дати вченим важливі відомості про процеси в газовій оболонці Червоної планети.

У 2021 році Curiosity вперше зазнімкував блискучі хмари на Марсі. У той час як типові марсіанські хмари складаються з водяного льоду, ці структури складаються із замерзлого вуглекислого газу (сухого льоду) і розташовані значно вище.

Через два роки вчені вирішили провести повторне вивчення хмар Червоної планети. Тільки якщо минулого разу Curiosity використовував для знімання чорно-білі навігаційні камери, то тепер у дослідженні була залучена кольорова камера Mastcam. На дослідників чекало цікаве відкриття. 2 лютого 2023 року Curiosity вдалося вперше зазнімкувати сутінкові промені. Вони виникли через наявність на західному небі крижаних хмар, через які довелося «пробиватися» сонячним променям.

Райдужна хмара на Марсі. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Варто зазначити, що всього за кілька днів до цього ровер також зазнімкував райдужну хмару. Незвичайна яскравість і кольори структури пов’язані зі зміною розміру крижаних часток, що складають її, які заломлюють сонячне світло.