Китайська компанія Space Pioneer будує «копію» Falcon 9

Китайська компанія Space Pioneer, також відома як Beijing Tianbing Technology Co., Ltd, оголосила про закриття успішного раунду фінансування в розмірі приблизно «кількох сотень мільйонів юанів» (близько 13,7 млн доларів ). Це фінансування необхідне стартапу для розробки нової ракети багаторазового використання «Тяньлун-3», що дуже нагадує Falcon 9 як зовні, так і технічними характеристиками.

Ракета «Тяньлун-3» від Space Pioneer

Можливості «Тяньлун-3»

«Тяньлун-3» (в перекладі з китайської — «Небесний дракон») — це двоступенева рідкопаливна ракета з багаторазовим першим ступенем. Її висота складає 71 м, діаметр — 3,8 м, стартова маса — 590 тонн, максимальна тяга — 770 тонн. У Space Pioneer запевняють, що вона зможе виводити 17 тонн корисного навантаження на 500-кілометрову сонячно-синхронну навколоземну орбіту.

Схематичне зображення ракети «Тяньлун-3» від Space Pioneer
Схематичне зображення ракети «Тяньлун-3» компанії Space Pioneer. Порівняйте з Falcon 9 від SpaceX

Наразі Space Pioneer активно будує стартовий майданчик для ракети на китайському космодромі Цзюцюань у пустелі Гобі. Перший старт «Тяньлун-3» запланований на першу половину 2024 року. Стартап планує здійснювати близько 30 пусків на рік протягом трьох років після дебютного запуску.

На сьогодні «Тяньлун-3» є найбільшою комерційною ракетою, що готується до запуску в Китаї, та другою за вантажопідйомністю після одноразової ракети-носія «Чанчжен-5B», здатної виводити на навколоземну орбіту корисний вантаж масою 25 тонн.

Зображення ракети SpaceX Falcon 9
Зображення ракети Falcon 9 (SpaceX)

Китайські комерційні ракети вже досягли значних успіхів у галузі приватних космічних польотів — зокрема, «Тяньлун-2» від Space Pioneer і «Чжуке-2» від компанії Landspace. Крім того, Китай розробляє національну політику та проекти, що надають можливості комерційним компаніям, включно з потенційними вантажними запусками на космічну станцію «Тяньгун».

Плани Space Pioneer

Space Pioneer також планує доставляти на орбіту 30 супутників за один запуск, що відповідає вимогам дешевого, високонадійного та високочастотного запуску для китайського національного проекту супутникового інтернету на низькій орбіті, відомого як «Гуованг». Він передбачає створення низькоорбітального комунікаційного «флоту» з 13 тисяч супутників.

Також Space Pioneer розглядають можливість розробки більшої версії ракети — триступеневої «Тяньлун-3M», схожу на Falcon Heavy. Крім того, їхні плани включають створення космічних літаків багаторазового використання.

Китай відкрив свій космічний сектор для приватних компаній у 2014 році, що призвело до наростаючого інтересу й активної діяльності в цій галузі. Комерційні компанії — такі, як Landspace, Space Pioneer, Galactic Energy, iSpace і Expace — вже досягли помітних успіхів у запусках і активно беруть участь в освоєнні космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як ракета китайської Rocket Lab зазнала аварії.

За матеріалами spacenews.com