SpaceX поділилась 60-секундним відео успішного польоту Falcon 9 у п’ятницю 13-го

Зараз, коли запуски космічних місій SpaceX стали частиною нашої повсякденності, інколи легко забути, наскільки значущими були досягнення цієї приватної космічної компанії з моменту її створення в 2002 році. Тоді SpaceX відзначила амбіційну мету — розробити систему польотів, яка могла б повторно використовувати свої основні компоненти, щоб значно знизити вартість космічних місій. Важливою частиною цієї мети стала ідея вертикальної посадки першого ступеня ракети Falcon 9 на плавучій баржі або на посадковому майданчику. На момент виникнення цієї концепції це здавалося чимось неймовірним.

Перші спроби посадити перший ступінь ракети завершувалися вибухами. Тому мало хто вірив в успіх цієї ідеї. Проте після першої в історії безпечної посадки першого ступеня Falcon 9 2015 року команда SpaceX продовжила вдосконалювати та розвивати цю ідею. Сьогодні SpaceX може похизуватися неймовірною статистикою: 272 успішні запуски, 235 посадок перших ступенів та 207 виходів на орбіту. Навіть більше: кілька прискорювачів Falcon 9 вже встигли здійснити аж 17 багаторазових польотів.

Останній запуск Falcon 9 відбувся на мисі Канаверал у Флориді 13 жовтня увечері. Не дивлячись на забобонну дату, політ був успішним. Ця місія була присвячена розгортанню 22 супутників Starlink на низькій навколоземній орбіті. Starlink — це інтернет-сервіс SpaceX, який вже встиг завоювати популярність завдяки своїм можливостям, а також допомагає ЗСУ протистояти російській агресії. SpaceX регулярно використовує Falcon 9 для розгортання нових супутників Starlink у космосі з метою покриття більшої території Землі та надання доступу до швидкісного інтернету у віддалених регіонах.

SpaceX Falcon 9. Фото: Unsplash

П’ятнична місія стала для першого ступеня ракети-носія 14-м польотом. Ця ракета має довгий список попередніх місій, включаючи запуски космічних кораблів CRS-22, Crew-3, Turksat 5B, Crew-4, CRS-25, Eutelsat HOTBIRD 13G, mPOWER-a, PSN SATRIA, і тепер уже шість місій Starlink.

Звісно, важливою частиною цього успіху є технологічний прорив, який дозволив SpaceX зробити посадки перших ступенів ракет для повторного використання. Тому SpaceX поділилася 60-секундним відео, що демонструє всі ключові моменти останньої місії Falcon 9. Відео показує швидкий старт, дивовижний момент розгортання супутників, а також завершення місії — успішну посадку першого ступеня ракети-носія.

Оглядаючи історію місії SpaceX, ми нагадуємо собі, який великий крок зробила ця компанія на шляху до підкорення космосу, та які неймовірні можливості перед нею відкриті. SpaceX продовжує працювати над вдосконаленням та розвитком космічних технологій, і майбутні інновації, безсумнівно, принесуть ще більше захоплення та досягнень у сфері дослідження Всесвіту.

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX показала дивовижний момент повернення Falcon 9 із космосу.