«Блакитний мармур» у космосі: Falcon 9 вразив неймовірним поглядом на Землю

Під час старту SpaceX Falcon 9 відеокамера на другому ступені ракети змогла зняти дивовижні кадри Землі. На відео наша планета здається красивим блакитним мармуром зі складними смугами білих хмар, що висвітлюють промені Сонця на тлі холодної темряви космосу.

Відео було зняте, коли ракета виводила корисний вантаж із двома телекомунікаційними супутниками для люксембурзької компанії SES на геоперехідну орбіту. Це означає, що кадри, опубліковані в Twitter SpaceX, ймовірно, показують Землю з висоти близько 35,7 тис. км.

Falcon 9 із двома супутниками, відомими як SES-18 і SES-19, піднявся зі стартового комплексу на станції Космічних сил на мисі Канаверал 17 березня. Два супутники SES, які були побудовані компанією Northrop Grumman, забезпечуватимуть послуги передачі даних у діапазоні C та ТВ-сигналу для потреб США.

Світлини Blue Marble в історії дослідження космосу

Нове відео SpaceX поєднує безліч приголомшливих зображень і кадрів Землі, зроблених із космосу. Найвідомішим зображенням є оригінальна світлина Blue Marble («Блакитний мармур»), зроблена у грудні 1972 року. Це фото було знімковане астронавтами на висоті близько 45 тис. км на борту космічного корабля Apollo 17 під час подорожі до Місяця.

Blue Marble
Світлина Blue Marble («Блакитний мармур»), зроблена у грудні 1972 року. Фото: NASA

Однак Blue Marble — не перший знімок Землі з космосу. У 1946 році, зразу після завершення Другої світової війни, зернисті чорно-білі фотографії нашої планети з космосу були зроблені 35-міліметровою кінокамерою, встановленою на ракеті «Фау-2», яку запустили з ракетного полігону в Нью-Мексико. Кінокамера робила знімки кожні півтори секунди, записуючи увесь політ протягом кількох хвилин. Але систему м’якого приземлення у той час ще не придумали, тому після суборбітального польоту ракета впала на землю на швидкості 550 км/год та повністю згоріла. Проте плівка вціліла, оскільки була у сталевій касеті.

Перший знімок Землі з космосу у 1946 році
Перший знімок Землі з космосу, 1946 рік

Нова версія цього зображення під назвою Blue Marble: Next Generation була опублікована NASA 2005 року та стала найдеталізованішим фото Землі з космосу. Сьогодні такі світлини робляться в широкому діапазоні світлових хвиль як державними, так і приватними космічними апаратами. Ці знімки використовуються для різноманітних цілей, включаючи моніторинг погодних умов, вимірювання викидів парникових газів і навіть відстеження лісових пожеж.

Blue Marble: Next Generation
Blue Marble: Next Generation, 2005 рік

Раніше ми повідомляли про те, як Lucy вразила приголомшливим видом на Землю з відстані 620 тис. км.