Juno втратив частину знімків Юпітера через перегрівання камери

Апарат Juno не зміг зробити всі заплановані знімки під час 48-го зближення з Юпітером, що відбулося 22 січня 2023 року. 213 знімків були втрачені через перегрівання камери JunoCam.

«Народна» камера

JunoCam іноді називають «народною» камерою. Річ у тім, що спочатку NASA взагалі не збиралася ставити оптичний інструмент на зонд Juno, мотивуючи це тим, що вона не потрібна для виконання наукової програми місії. Проте як наукова спільнота, і рядові любителі астрономії виступили з різкою критикою цього рішення. У результаті NASA все ж таки встановила камеру на зонд Juno. До того, аерокосмічна адміністрація створила для неї спеціальний сайт, де астрономи-аматори можуть вибрати й проголосувати за найцікавіші на їх погляд ділянки атмосфери, які слід зняти JunoCam.

Камера JunoCam. Джерело: NASA

Цікаво, що «гарантійний» термін роботи JunoCam становив лише вісім орбіт навколо Юпітера. Інженери побоювалися, що потужні радіаційні пояси планети швидко виведуть її з ладу. Але JunoCam продемонструвала себе з найкращого боку і перевиконала план. На додаток, її знімки дозволили відкрити низку цікавих формацій в атмосфері Юпітера. А після зміни орбіти зонда, JunoCam надала вченим унікальну можливість отримати перші за чверть століття знімки Ганімеда та Європи у високій якості.

Проблеми JunoCam

Перші технічні проблеми у JunoCam виникли у грудні 2022 року під час 47-го зближення з Юпітером. Через аномальне підвищення температури було втрачено 4 зображення планети.

Перший знімок Юпітера, зроблений JunoCam після збою. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

Наступний збій набагато перевершив за своїми масштабами грудневий інцидент. Якщо вперше JunoCam не працювала 36 хвилин, то вдруге — 23 години. Згідно із заявою на сайті NASA, інженери досі не з’ясували причину проблем. Проте, поки що вони не відключали камеру. У NASA сподіваються, що інструмент вдасться врятувати. У грудні 2023 року Juno здійснить близький проліт Іо, що дасть змогу отримати детальні зображення поверхні цього вулканічного місяця.