Радіація Юпітера призвела до збою у роботі пам’яті зонда Juno

Апарат Juno пережив збій у роботі пам’яті бортового комп’ютера. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті Лабораторії реактивного руху NASA (JPL).

Juno в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

14 грудня Juno в 47-ме пройшов перийовій своєї орбіти (найближчу до Юпітера точку орбіти). Апарат також зробив досить близький проліт Іо. Цей юпітеріанський місяць славиться своєю безперервною вулканічною активністю. Постійні виверження регулярно перекроюють її поверхню.

Після завершення прольоту Juno приступив до передачі зібраних даних на Землю і зіткнувся зі збоєм. Проблема полягала у неможливості отримати доступ до бортової пам’яті. На думку дослідників, вона була викликана впливом найпотужніших радіаційних поясів Юпітера. З метою захисту від радіації, вся електроніка Juno поміщена у спеціальне 181-кілограмове титанове сховище. Але частині випромінювання все одно вдається пробитися через захист, що може призводити до різних негативних ефектів.

Щоб розв’язати проблему, контролери місії перевели апарат у безпечний режим та перезавантажили його комп’ютер. Згідно з заявою JPL, це допомогло відновити доступ до пам’яті. Juno відновив пересилання даних. Очікується, що воно буде завершено наступного тижня.

Варто відзначити, що весь 2023 рік пройде для Juno під знаком Іо. Очікується, що апарат виконає дев’ять зближень із вулканічним місяцем. Дистанція двох із них становитиме менше ніж 1500 км.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov

Тільки цікаві новини та факти у нашому Telegram-каналі!