James Webb відсвяткував день народження знімком зоряного пологового будинку

На честь першої річниці початку роботи телескопа James Webb (JWST), NASA та ESA опублікували його новий барвистий знімок. Зображення демонструє один із найближчих до Землі зоряних пологових будинків.

Молекулярна хмара Ро Змієносця. Знімок James Webb. Джерело: NASA, ESA, CSA, STScI, Klaus Pontoppidan (STScI)

На знімку JWST можна побачити молекулярну хмару Ро Змієносця. Вона розташована на відстані 390 світлових років від Землі і являє собою темну туманність із включеннями областей іонізованого водню. Своєю назвою вона зобов’язана яскравій зорі, що є частиною цього комплексу.

Попри відносно скромні за масштабами Чумацького Шляху розміри, область Ро Змієносця становить величезний інтерес для астрономів. Адже вона є одним із найближчих до Землі зоряних пологових будинків. Просто зараз в її надрах активно формуються нові світила.

За оцінками астрономів, на зафіксованій JWST ділянці перебуває близько 50 протозір, чиї маси можна порівняти з масою Сонця, або менше. Темні області відповідають найщільнішим регіонам, де протозорі, які формуються, все ще оточені пиловим коконом. Що стосується характерних червоних струменів — то це джети з молекулярного водню. Вони виникають, коли новонароджена зоря вперше пробиває кокон, що оточує її, викидаючи свою речовину в навколишній простір.

Також ми можемо звернути увагу на характерну структуру в нижній частині кадру, що нагадує печеру, яка світиться. Вона являє собою порожнину, яка була «вирізана» потужним випромінюванням зорі S1 в газопилових хмарах, що її оточують. Це єдина зоря на знімку, яка значно масивніша за Сонце.

За словами дослідників, JWST дозволив їм побачити раніше невідомі деталі Ро Змієносця. Оскільки фаза, яку проходять зорі комплексу, за астрономічними масштабами, вельми швидкоплинна, отримані дані дуже важливі. Вони допомагають пролити світло на деталі процесу, який 5 млрд років тому призвів до народження Сонячної системи.

Нагадаємо, що недавно James Webb показав стародавню галактику в 3D.