Чи може інопланетне життя ховатися у кільцях планет-гагантів

Науковці пояснили, чи може інопланетне життя ховатися в кільцях таких планет, як Юпітер та Сатурн. За їхніми словами, там присутні органічні молекули. Проте для того, аби вони об’єдналися у щось складніше, потрібне виконання ще кількох умов.

Чи може позаземне життя існувати в кільцях планет-гігантів?
Чи може позаземне життя існувати в кільцях планет-гігантів? Джерело: www.earth.com

Де в Сонячній системі можливе позаземне життя?

Вчені продовжують шукати життя на інших планетах Cонячної системи. Найбільш традиційним місцем для цього є Марс, де під поверхнею можуть зберігатися «оази» з рідкою водою. Останніми роками вчені також оптимістичніше почали дивитися на Венеру, де знайшли фосфін. Найсміливіші ж дослідники вже кілька десятиліть розмірковують про можливість існування організмів в атмосферах газових гігантів.

Проте є ще одне місце, яке поки що залишалося без уваги дослідників, хоча там теж можна пошукати позаземне життя. Мова про кільця планет-гігантів, що складаються з величезної кількості частинок замерзлих рідин та газів.

Ідея ця не настільки божевільна, як могло б здатися. Науковці говорять, що для цього достатньо виконання лише трьох основних умов. Перша — наявність джерела енергії. Друга — присутність органічного матеріалу. Третя — рідка вода як середовище, в якому все це буде знаходитись.

Чи виконуються умови для існування життя в кільцях планет?

Поблизу планет-гігантів виконуються дві з трьох умов, необхідних для існування позаземного життя. По-перше, там присутня органіка. Принаймні вчені добре знають, що у кільцях Сатурна присутні пропан та бутан, що випадають у його атмосферу.

По-друге, сонячного світла там хоча і менше, ніж на Землі, через більшу віддаленість планет, його все ще достатньо для того, аби позаземне життя могло існувати та розвиватися. А ось із рідкою водою там проблеми. Самої її там чимало, проте вся вона замерзла і саме для її розтоплення енергії випромінювання нашої зорі недостатньо.

Проте можливо, що якби газовий гігант перебував ближче до Сонця й отримував би стільки ж енергії, скільки й Земля, то вода там могла б існувати у рідкому стані. У Сонячній системі це неможливо, проте цілком ймовірно, що щось подібне варто пошукати біля інших зір.

Чому не варто шукати позаземне життя в кільцях планет?

На превеликий жаль, вчені впевнені, що якщо навколо планети, що отримує стільки ж енергії від зорі, як і Земля, існують кільця, то вони будуть складатися виключно зі скельних порід. Причиною цього є те, що за відсутності атмосфери крига буде одразу переходити не у рідкий, а в газоподібний стан. А молекули пари швидко губитимуться у космосі.

Тож позаземне життя у вигляді організмів не варто шукати в кільцях планет. Максимально, що там можна знайти — складні органічні молекули. Проте це не значить, що ці величні космічні структури зовсім не цікавлять вчених.

Кільця планет дозволяють вивчати різні процеси, що відбуваються з їхніми господарями, наприклад, зіткнення з метеороїдами. Крім того, вони є маленькими моделями того, на що була схожа Сонячна система на світанку свого існування.