У Всесвіті виявлений потужний космічний збій в гравітації

Вчені виявили явище, яке вони назвали космічним збоєм у гравітації. Відкриття може пояснити дивну поведінку Всесвіту, яка не збігається з математичними розрахунками та симуляціями.

космічний збій
Дивна поведінка гравітації на величезних відстанях отримала назву «космічний збій». Фото: Unsplash

Згідно з новим дослідженням, опублікованим в Journal of Cosmology and Astroparticle Physics, науковці з Університету Ватерлоо та Університету Британської Колумбії в Канаді стверджують, що теорія відносності Альберта Ейнштейна може бути недостатньою для пояснення прискореного розширення Всесвіту.

«Модель гравітації Ейнштейна була ключовою в усьому — від теорії Великого вибуху до вивчення чорних дір. Проте під час вивчення гравітації на космічних масштабах, на рівні галактичних кластерів, ми зіткнулися з очевидними розбіжностями з передбаченнями загальної теорії відносності. Коли ви переходите на космічний масштаб, починають діяти нові умови. Ми називаємо це явище космічним збоєм: гравітація стає слабшою на 1% на відстанях у мільярди світлових років», — заявив провідний автор дослідження Робін Вен, випускник факультету математичної фізики Університету Ватерлоо.

У відповідь на це науковці розробили нову модель для пояснення цього збою, яка модифікує теорію Ейнштейна, щоб усунути ці розбіжності. Це одне з можливих розв’язань проблеми, над якою астрономи та фізики розмірковували протягом десятиліть.

«Майже століття тому астрономи виявили, що наш Всесвіт розширюється. Чим далі віддалені галактики, тим швидше вони рухаються, практично досягаючи швидкості світла, максимально допустимої за теорією Ейнштейна», — пояснив Ніаєш Афшорді, співавтор дослідження та професор астрофізики Університету Ватерлоо.

«Наші висновки показують, що на цих масштабах теорія Ейнштейна також може бути недостатньою», — додав він.

За словами Афшорді, запропонована ними модель для космічного збою — це лише перший крок, що може бути лише початком у розгадуванні космічної загадки у просторі та часі.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи побачили викривлення простору-часу хрестом Ейнштейна.