Земна гравітація може розривати астероїди на шматки

Науковці зацікавилися, чому із Землею зближується менше великих астероїдів, ніж могло б. Вони дійшли висновку, що гравітація нашої планети здатна розривати на шматки великі камені, які підлітають до неї занадто близько.

Земля розриває астероїди на шматки
Земля розриває астероїди на шматки. Джерело: www.hw.ac.uk

Астероїди навколо нас

Людям здається, що зіткнення нашої планети з астероїдом є однією з найбільших небезпек, що загрожують людству. Однак насправді великих каменів, які небезпечно зближуються з нами, набагато менше, ніж могло б бути. Принаймні, про це говорить дослідження фінських та американських астрономів, що вже з’явилося на сайті препринтів arXiv.

Підозра про те, що хоча на відстанях, співмірних з орбітою Землі, вистачає астероїдів, лише невелика їхня кількість перетинає її небезпечним чином. Автори дослідження припустили, що причиною цього може бути гравітація нашої планети, яка при зближеннях руйнує великі небесні камені.

Десять років науковці спостерігали за астероїдами, які зближуються з нашою планетою, в надії, що рано чи пізно один із них буде розірваний на частини, проте цього так і не сталося. Тоді дослідники припустили, що це стається достатньо рідко і вирішили довести своє припущення шляхом розрахунків.

Модель знищення астероїдів Землею

Вчені почали з того, що створили математичну модель, яка показувала, як часто астероїди різного розміру мають зближуватися із Землею. Потім вони порівняли її передбачення з тим, що спостерігається насправді, й переконалися, що великих об’єктів до нас підходить значно менше, ніж мало б.

Тоді перевірили припущення, що причиною цього була гравітація Землі, яка розривала астероїди на шматки та розсіювала у просторі дрібні уламки. Вони змінили модель таким чином, аби вона враховувала такі явища, і вона надзвичайно точно повторила реальну кількість малих астероїдів, які зближуються з нами.

Це дослідження показує, що наші уявлення про можливу катастрофу, пов’язану з космічним каменем, можуть бути хибними. Зіткнення з тілами, здатними знищити все життя на планеті, — річ надзвичайно малоймовірна. А ось космічні камені, що при зіткненні знищили б ціле місто, — цілком реальна небезпека.