James Webb показав найдетальніше фото Стовпів Творіння після збою

Стовпи Творіння — це один із найвідоміших та найвидовищніших об’єктів Всесвіту. Космічний телескоп James Webb уже демонстрував Стовпи Творіння раніше, але у той момент потужності гострого ока JWST не вистачало через збій у приладах. Тепер, після відновлення роботи всіх інструментів, телескоп показав це космічне видовище у неймовірних деталях.

Стовпи Творіння
Частина складеного зображення Стовпів Творіння, зробленого космічним телескопом James Webb. Фото: NASA

На борту є інструменти, які дозволяють бачити в різних довжинах хвиль інфрачервоного випромінювання. Перше опубліковане зображення Стовпів Творіння з камери ближнього інфрачервоного діапазону (NIRCam) було опубліковане у жовтні. Згодом отримали ще одне зображення інструментом середнього інфрачервоного діапазону (MIRI), яке виявилось більш моторошним на вигляд. Цього разу вчені об’єднали їх та отримали найдетальніше фото з обох діапазонів.

Нове комбіноване зображення демонструє Стовпи Творіння в неймовірних деталях
Нове комбіноване зображення демонструє Стовпи Творіння в неймовірних деталях за допомогою інструментів NIRCam і MIRI космічного телескопа James Webb. Авторство: NASA/ESA/CSA/STScI

NIRCam підкреслює новоутворені зорі, що світяться помаранчевим за межами стовпів. MIRI звертає увагу на шари пилу, які можна побачити у світло-помаранчевому утворенні у верхній частині зображення. Примарні стовпи також вкриті пилом. «Це одна з причин, чому цей регіон переповнений зорями — пил є основним компонентом для їхнього утворення», — заявили в NASA.

Мальовнича область зореутворення

Сяючий червоний кінчик пальця на середньому стовпі вказує на область активного зореутворення всередині. Ці зорі — лише «немовлята», за оцінками NASA, їм лише кілька сотень тисяч років. У них попереду мільйони років формування та насиченого життя.

Стовпи Творіння
Стовпи Творіння, як їх бачить Hubble (ліворуч) і NIRCam James Webb (праворуч). Фото: NASA

Стовпи Творіння є невеликою, але дуже мальовничою частиною Туманності Орла. Вони здобули популярність завдяки приголомшливому знімку, зробленому космічним телескопом Hubble у 1995 році. Здатність James Webb бачити своїми інфрачервоними очима дала нам новий спосіб відчути та зрозуміти це приголомшливе утворення. Завдяки двом телескопам тепер ми маємо кілька знімків стовпів, кожен з яких чудовий по-своєму.

Раніше ми повідомляли про те, як захопливий знімок James Webb перетворили на жарт.

За матеріалами Webbtelescope.