James Webb відновлює спостереження після збою

Прилад MIRI космічного телескопа James Webb, з яким стався збій 24 серпня, нарешті відновив свою роботу. Проблема виявилась у механізмі MRS. NASA описує несправність приладу, яка викликала «підвищене тертя» під час його налаштування для наукових спостережень.

Космічний телескоп James Webb
Дзеркало космічного телескопа James Webb. Фото: NASA

У результаті команда Webb вимушена була перевести камеру в автономний режим, поки досліджувала проблему та працювала над її усуненням. Оскільки James Webb перебуває дуже далеко від Землі, у точці Лагранжа L2, неможливо відправити команду для фізичного ремонту. Інженерам довелося шукати рішення дистанційно.

«Команда дійшла висновку, що проблема викликана збільшенням контактних сил між компонентами вузла центрального підшипника колеса за певних умов. На основі цього був розроблений план з використання ураженого механізму під час наукових операцій», — пояснює NASA.

Вчасний ремонт

Рішення команди виявилось обнадійливим. 2 листопада інженери провели тест на визначення тертя коліс механізму. Як результат, James Webb відновить наукові спостереження за допомогою MIRI вже 12 листопада.

Камера MIRI на борту космічної обсерваторії повертається в режим роботи саме вчасно, щоб скористатися унікальною можливістю спостерігати за полярними регіонами Сатурна безпосередньо перед тим, як вони стануть недоступними для спостереження впродовж наступних 20 років. Перші спостереження відбудуться на цих вихідних.

James Webb вдалося зробити одні з найдетальніших фотографій Всесвіту у найвищій роздільній здатності на сьогодні. Але не все пройшло гладко. Хоча телескоп зміг вийти на свою орбіту та повністю розгорнутися без проблем, на початку цього року JWST постраждав від удару метеорита, який пошкодив один з основних сегментів його дзеркала. На щастя, пошкодження виявилися незначними.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb зазнімкував Стовпи Творіння.