SpaceX представила скафандр EVA для виходу у відкритий космос: відео

SpaceX продемонструвала новий скафандр, який буде використовуватися під час першого в історії комерційного виходу астронавтів у відкритий космос. Ця подія має відбутися під час місії Polaris Dawn. Компанія опублікувала відео, на якому великим планом демонструється скафандр для позакорабельної діяльності (EVA).

У SpaceX запевняють, що новий скафандр більш зручний, набагато мобільніший, виконаний зі спеціального текстилю для терморегуляції, а також оснащений сучасним шоломом Heads-Up Display (HUD) із вбудованою високоякісною камерою.

У скафандра EVA є помітна відмінність від традиційних громіздких костюмів EMU для виходу у відкритий космос — відсутність рюкзака, де розміщуються кисневі балони, батареї та системи терморегуляції. EVA буде напряму з’єднана з космічним кораблем Crew Dragon, звідки живлення та підтримка систем життєзабезпечення подаватиметься через спеціальні трубки. Такий спосіб дозволить астронавтам здійснювати вихід у відкритий космос з більшою свободою.

«Розробка цього скафандра і вихід у відкритий космос стануть важливими кроками на шляху до масштабованого дизайну скафандрів для майбутніх довготривалих місій, оскільки людство розпочинає колонізацію інших світів», — коментують у SpaceX.

Місія Polaris Dawn

Дата запуску повністю приватної місії Polaris ще не призначена. Втім, SpaceX планує зробити це цього року, можливо, вже влітку. Ракета-носій Falcon 9 доставить на орбіту екіпаж Crew Dragon і чотирьох астронавтів. На висоті близько 700 км над Землею — значно вище, ніж МКС, яка обертається навколо Землі на висоті майже 400 км — два члени екіпажу Polaris Dawn здійснять перший в історії комерційний вихід у відкритий космос, використовуючи нові скафандри. Прогулянка триватиме кілька годин і дозволить перевірити різні аспекти скафандра EVA, зокрема його здатність рухатися в умовах мікрогравітації, як це передбачено проєктом.

Місію Polaris Dawn очолить Джаред Айзекман, який вперше полетів у космос 2021 року під час місії Inspiration4, що увійшла до книги рекордів як перший повністю цивільний політ. Цей політ також був організований компанією SpaceX на модифікованому космічному кораблі Crew Dragon зі скляним куполом, з якого відкривався неймовірний вигляд на Землю.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA випробувала універсальний скафандр нового покоління за 97,2 млн доларів.

За матеріалами webpronews.com