Астрономи знайшли гарячий юпітер на дивній орбіті

Використовуючи дані, зібрані телескопом TESS, команда американських астрономів виявила раніше невідомий гарячий юпітер. Знахідка отримала позначення TOI-1859 b. Знайдена екзопланета цікава незвичайними характеристиками своєї орбіти.

Гарячий юпітер в уявленні художника. Джерело: ESO/M. Kornmesser

TOI-1859 b обертається навколо зорі спектрального класу F, розташованої на відстані близько 730 років від Землі. Вона приблизно на 30% яскравіша та масивніша за Сонце. Що стосується самої екзопланети, то вона являє собою газовий гігант. Її радіус складає 86% від радіуса Юпітера.

Період обертання екзопланети становить 63 дні, а велика піввісь орбіти пролягає на відстані 0,33 а. о. (50 млн км) від батьківської зорі. З огляду на те, що світило має температуру поверхні, яку можна порівняти з сонячною, зрозуміло, що атмосфера TOI-1859 b розігріта до великих значень.

Але найцікавіше полягає в характеристиках орбіти TOI-1859 b. Вона вирізняється великим ексцентриситетом. Його значення становить 0,57. Крім того, орбіта TOI-1859 b зміщена відносно площини екліптики системи. Її нахил становить 38,9°.

На думку дослідників, аномальна орбіта TOI-1859 b пояснюється динамічними взаємодіями, зокрема, тими, що виникли під час розсіювання протопланетного диска. Надалі вони планують вивчення цього світу, для перевірки впливу температури зорі на вирівнювання його орбіти.

Раніше ми розповідали про те, чому газові гіганти так рідко зустрічаються у червоних карликів.