Астрономи виявили «Халка» серед суперземель

Американські астрономи оголосили про виявлення раніше невідомої екзопланети. Вона належить до класу суперземель і має рекордні характеристики.

Суперземля TOI-1075 b в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Відкриття було зроблено космічним телескопом TESS. Під час аналізу його даних астрономи виявили періодичні коливання блиску невеликого помаранчевого карлика, розташованого на відстані приблизно 200 світлових років від Землі. Кожні 14,5 години його яскравість зменшується, що свідчить про наявність у нього невидимого супутника. Він отримав позначення TOI-1075 b.

У ході подальших спостережень астрономи підтвердили існування екзопланети та зуміли визначити її характеристики. Йдеться про т.з. суперземлі. До них відносять екзопланети, чия маса більша за земну, але менша за масу Нептуна.

Радіус TOI-1075 b перевищує радіус Землі в 1,8, а маса майже в 10 разів. На сьогодні вона є однією з найпотужніших планет такого класу, знайдених астрономами. За словами астрономів, вона є справжнім «Халком» серед суперземель. Спостерігач, що стоїть на поверхні TOI-1075 b, важитиме втричі більше, ніж на Землі.

Вважається, більшість суперземель мають щільну воднево-гелієву атмосферу. Однак це навряд чи справедливо у випадку з TOI-1075 b. Через екстремальну близькість до зорі, її поверхня розігріта до температури 1050 °C. Крім того, результати вимірювань говорять про те, що середня щільність TOI-1075 b становить 9,3 г/см³, що майже вдвічі більше за середню щільність Землі. Це говорить про те, що під дією випромінювання своєї рідної зорі, суперземля повністю втратила свою газову оболонку і зараз є «голою» кулею.

Раніше ми розповідали про те, як астрономам вдалося знайти приречену юпітероподібну екзопланету.

За матеріалами https://exoplanets.nasa.gov