Астрономи виявили приречену юпітероподібну екзопланету

Команда астрономів з Японії та Китаю оголосила про виявлення раніше невідомої юпітероподібної екзопланети. Вона обертається навколо зорі HD 167768, яка найближчим часом перетвориться на червоний гігант.

Екзопланета біля червоного гіганта в уявленні художника. Джерело: ANU

HD 167768 розташована на відстані 353 світлових років від Землі. Як і наше Сонце, це зоря спектрального класу G. Однак при масі, яка лише на 8% перевищує сонячну, її радіус перевершує радіус Сонця вдесятеро. Це говорить про те, що HD 167768 вже почала розширюватися і у відносно недалекому (за астрономічними масштабами) майбутньому перетвориться на червоний гігант.

Під час вимірювань радіальної (променевої) швидкості HD 167768 астрономи виявили відхилення, викликані впливом гравітації її невидимого компаньйона. У процесі подальшого аналізу дослідники визначили, що вони викликані об’єктом, маса якого становить 85% від маси Юпітера. Його орбіта проходить на відстані 0,15 а.о. (22 млн км) від поверхні зорі. За оцінками астрономів, рівноважна температура нової відкритої екзопланети перевищує 1600 °C. Такі об’єкти класифікуються, як гарячі юпітери.

Знов відкрита екзопланета привернула увагу дослідників своєю «приреченістю». Розрахунки показують, що протягом наступних 150 млн років HD 167768 розшириться настільки, що поглине її. Результати спостережень також свідчать, що в цій системі можуть існувати ще дві екзопланети, які мають періоди обертання 41 та 95 днів, які в майбутньому також будуть знищені своєю рідною зорею. Але ці дані потребують додаткової перевірки.

Нагадаємо, що недавно космічний телескоп James Webb зазирнув у атмосферу гігантської екзопланети.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine