Астрономи знайшли суперземлю у зоні населеності червоного карлика

Міжнародна команда дослідників оголосила про відкриття двох суперземель, які обертаються навколо зорі LP 890-9. Знахідка цікава тим, що орбіта однієї з планет проходить у т.з. зоні життя.

LP 890-9 розташований на відстані 100 світлових років від Землі. Це холодний червоний карлик. Його радіус у 6,5 раза менший за радіус Сонця, а температура поверхні складає всього 2600 °C. Під час спостережень за зорею, космічний телескоп TESS виявив періодичні зменшення її яскравості, що відповідають транзитам тіла, що обертається навколо неї з періодом 2,7 дня.

Екзопланета у системі червоного карлика в уявленні художника. Джерело: Mark Garlick

З метою підтвердження відкриття міжнародна команда астрономів залучила комплекс SPECULOOS. Він складається із чотирьох автоматизованих телескопів, розташованих на вершині чилійської гори Серро-Параналь. SPECULOOS вдалося не тільки підтвердити існування знайденого TESS тіла, а й виявити другу екзопланету.

Суперземля у зоні життя

Перша екзопланета, що одержала позначення LP 890-9b, є суперземлею. Її радіус на 30% перевищує радіус нашої планети, а орбіта проходить на відстані всього 2,8 млн км від червоного карлика. За розрахунками вчених, вона отримує від своєї зорі у 4,1 раза більше тепла та світла, ніж Земля.

Характеристики зорі та планет системи LP 890-9. Джерело: Adeline Deward (RISE-Illustration)

Друга екзопланета (LP 890-9с) також є суперземлею. Її радіус на 40% більший за радіус Землі, а орбіта проходить на відстані 6 млн км від зорі. За розрахунками астрономів, її денна півкуля отримує приблизно 90% від тепла та світла, які дістаються нашій планеті. А це означає, що за наявності відповідної атмосфери на поверхні може існувати вода у рідкому вигляді.

Щоб перевірити це припущення, у майбутньому астрономи сподіваються залучити, для вивчення цієї системи, космічну обсерваторію James Webb. Якщо LP 890-9с дійсно має атмосферу, телескоп зможе знайти її сліди, а також спробує визначити її хімічний склад.

Раніше ми розповіли, як вчені створили тривимірний портрет подвійної зоряної системи.

За матеріалами https://www.news.uliege.be