За перигелієм Parker Solar Probe спостерігали 40 телескопів

Сонячний зонд Parker Solar Probe (PSP) минулого місяця завершив 11 перигелій з 24 запланованих. Поки зонд мчав повз Сонце, за ним спостерігали понад 40 космічних та наземних телескопів. Усі вони були найрізноманітнішими й дивилися на нашу зорю на різних довжинах хвиль.

У кампанію був включений недавно введений в експлуатацію сонячний телескоп Daniel K. Inouye на Гаваях та орбітальний апарат Solar Orbiter, керований ESA. Один космічний апарат надав унікальну точку огляду серед усієї армади — MAVEN. Це орбітальний апарат Марса, керований NASA. Таким чином, це була одна з найбільш скоординованих космічних операцій.

Parker Solar Probe
Зображення шляху Parker Solar Probe навколо екватора Сонця. Автори та права: NASA / John Hopkins APL / Steve Gribben / SDO

На жаль, жоден із цих телескопів так і не зміг побачити PSP. Апарат розміром з автобус настільки крихітний на тлі гігантських розмірів Сонця, що просто невидимий навіть у найпотужніший телескоп.

Що довелося пережити Parker Solar Probe

За кілька днів до 11-го перигелію PSP був уражений «великим сонячним протуберанцем». Спалах ударив по космічному кораблю зарядженими частинками. Такий удар запросто пошкодив би незахищений космічний апарат і вивів із ладу його електроніку. Але Parker створений саме для таких турбулентностей. Його датчики надійно захищені та весь час були зайняті збором даних.

Конструкція Parker Solar Probe
Конструкція Parker Solar Probe. Зображення: NASA

Зонд вже стикався з великою кількістю «надшвидкісного пилу» наприкінці минулого року. Однак небезпеки для самого космічного корабля це не становить, а лише може спричинити короткочасний шум у приладах зонда. Однак така екстремальна близькість дозволяє Parker Solar Probe встановлювати нові рекорди швидкості. Проносячись навколо найбільшого об’єкта в нашій Сонячній системі, він отримує неймовірне гравітаційне прискорення.

Останній, 24-й, перигелій PSP запланований на 2025 рік. Того ж року NASA планує завершити місію найшвидшого космічного апарата, створеного людиною.

За матеріалами Universetoday.

Нагадаємо, що раніше сонячний зонд зазнімкував поверхню Венери.