Більше ніж 1,1 мільйона імен відправляться до Сонця

Космічні технології

18 травня інженери NASA додали один із завершальних штрихів до місії Parker Solar Probe (PSP). Вони закріпили на корпусі апарату чіп, на якому записані імена 1 137 202 людей, які взяли участь в акції «Надіслати своє ім’я до Сонця»

Разом з ним на борт PSP встановлено меморіальну табличку з наступним написом:

«Місії Parker Solar Probe присвячена пам’яті доктора Юджина Н. Паркера, праці якого революціонізували наше уявлення про Сонце та сонячний вітер. “Побачимо, що чекає на нас попереду”. Джин Паркер, липень 2017».

“The Parker Solar Probe mission is dedicated to Dr. Eugene N. Parker whose profound contributions have revolutionized our understanding of the Sun and solar wind. ‘Let’s see what lies ahead’ Gene Parker, July 2017”

(оригінал)

PSP буде запущено 31 липня ракетою Delta IV Heavy. Він має стати першим в історії апаратом, що «доторкнувся» до верхніх шарів сонячної атмосфери. Для цього PSP потрібно зробити сім гравітаційних маневрів на околицях Венери, які погасять його орбітальну швидкість. Після виконання останнього маневру, запланованого на грудень 2024 р., зонд вийде на геліоцентричну орбіту з періодом 88 діб та перигелієм, що проходить на відстані всього 0,04 а.о. (5,9 млн км) від поверхні Сонця. Це в сім разів ближче, ніж будь-який інший космічний апарат, раніше запущений людиною. У момент проходження перигелію PSP розженеться до швидкості 200 км/с, що зробить його найшвидшим рукотворним об’єктом в історії.

На борту PSP будуть розміщуватися прилади для вимірювання швидкості та напрямки руху заряджених частинок сонячного вітру, вивчення сонячної плазми та магнітних полів. Також зонд оснастять телескопом, призначеним для отримання прямих зображень сонячної корони та внутрішніх структур геліосфери. Щоб захиститись від випромінювання нашої зірки, інтенсивність якого на піку буде в 520 разів вищою, ніж на навколоземній орбіті, апарат прикриють композитним теплозахисним екраном товщиною 11,5 см, здатним витримати температуру 1500 °C.

Фахівці сподіваються, що зібрані PSP дані допоможуть розв`язати проблему коронального нагріву. Річ у тім, що температура сонячної фотосфери (видимої поверхні зірки) становить близько 6000 °C. Разом з тим температура верхніх шарів сонячної атмосфери (корони) досягає мільйонів градусів. З урахуванням того, що джерелом енергії, що виділяється Сонцем, є ядро, фахівці поки що не можуть пояснити настільки велику температурну різницю між фотосферою та розташованою набагато вище короною.

Необхідно відзначити, що PSP має стати першим із двох апаратів, які вирушать до Сонця найближчими роками. У 2020 році має відбутися запуск спільної європейсько-американської місії Solar Orbiter. Вона виконуватиме детальні вимірювання внутрішньої геліосфери та сонячного вітру, що зароджується.

Крім того, Solar Orbiter стане першим в історії земним апаратом, який зробить зображення полярних областей Сонця. Для цього станції доведеться здійснити низку гравітаційних маневрів у Землі та Венери, які допоможуть їй вийти на витягнуту геліоцентричну орбіту з перигелієм 0,28 а.о., афелієм 0,9 а.о. та нахилом  25°.