Сонячний зонд Parker готується до нового рекорду

16 жовтня зонд PSP (Parker Solar Probe) здійснив проліт Венери. Земний посланець успішно скористався гравітацією другої планети, щоб зменшити перигелій своєї орбіти. Завдяки цьому незабаром PSP оновить одразу кілька рекордів.

Parker Solar Probe в уявленні художника. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Ця подія відбудеться 21 листопада, коли PSP вдесяте зблизиться з Сонцем. Він пройде на відстані 8,5 млн км від поверхні світила, що стане новим рекордом для космічних апаратів. Для порівняння, Меркурій ніколи не наближається до Сонця ближче, ніж на 46 млн км. У момент проходження перигелію PSP рухатиметься з геліоцентричною швидкістю 586 800 тис. км/год (163 км/c). Це також стане новим рекордом.

Основною метою місії PSP є вивчення структури сонячного вітру та механізму прискорення заряджених частинок поблизу нашого світила. Зонд проводить більшість спостережень та вимірювань під час проходження перигелію. Ретрансляція всіх зібраних даних починається після того, як автоматичний розвідник віддаляється на безпечну відстань від Сонця.

PSP перебуватиме на нинішній орбіті до серпня 2023 року. Після цього зонд виконає ще два гравітаційні маневри на околицях Венери. Вони дозволять йому перейти на фінальну 88-денну орбіту, перицентр якої пролягатиме на відстані лише 6,2 млн км від поверхні нашого світила. Попри те, що наслідки екстремально близьких візитів уже поступово позначаються на апараті, фахівці групи супроводу місії налаштовані оптимістично та вважають, що з дуже великою ймовірністю йому вдасться виконати заплановану програму спостережень.

Як у ранній Сонячній системі були розподілені метали