Здійснена лазерна далекометрія космічного сміття при денному світлі

Зараз на навколоземних орбітах знаходиться близько 20 тис. зареєстрованих об’єктів, які класифікуються як космічне сміття. Одним з найбільш ефективних способів визначення їх положення є техніка, яка називається лазерною далекометрією. Фахівці використовують лазери, щоб виміряти відстань до фрагментів космічного сміття. Потім ці дані використовуються для розрахунку їхніх орбіт та прогнозування потенційно небезпечних ситуацій.

На жаль, описаний метод має один істотний недолік: використовувати лазери для визначення відстані можна тільки протягом декількох годин у сутінках, коли наземна лазерна далекомірна станція вже знаходиться в темряві, у той час, як фрагменти сміття все ще освітлені Сонцем.

Але не виключено, що у майбутньому такий стан справ зміниться. Команда австрійських вчених продемонструвала можливість лазерної локації фрагментів космічного сміття на небі. Для цього вони використовували комбінацію телескопів, детекторів та фільтрів, що пропускають випромінювання з певними довжинами хвиль, а також спеціально розробленого програмного забезпечення. В результаті вченим вдалося суттєво підвищити контрастність об’єктів на денному небі. Загалом, під час тесту вони відстежили близько 40 фрагментів космічного сміття.

За словами дослідників, використана ними техніка допоможе значно збільшити тривалість спостережень, що своєю чергою дозволить покращити точність розрахунку орбіт уламків та непридатних супутників, а це сприятиме збільшенню безпеки чинних апаратів і пілотованих космічних станцій на навколоземній орбіті.

За матеріалами http://www.esa.int