Україна надасть Польщі доступ до своїх телескопів

Україна та Польща продовжують зміцнювати співпрацю у космічній сфері. Вчені з POLSA зможуть проводити спостереження за допомогою національної системи телескопів нашої країни.

Україна та Польща домовилися про співпрацю у космічній сфері
Україна та Польща підписали угоду. Джерело: POLSA

Україна та Польща підписали «космічну» угоду

15 липня Польське космічне агентство (POLSA) підписало з Національним центром управління та випробувань космічних засобів (НЦУВКЗ) України угоду. Відповідно до неї, вчені з цієї організації отримають змогу до кінця 2022 року провести на українських телескопах сотні годин спостережень за небом.

Контракт підписали директор POLSA професор Ґжегож Врохна та начальник НЦУВКЗ Володимир Присяжний. На зустрічі також був присутній голова Державного космічного агентства України Володимир Тафтай.

В угоді йдеться про телескопи національної мережі Space Situation Monitoring Analysis System (SSMAS). Цей договір — продовження багаторічної співпраці між двома країнами у галузі вивчення космосу. Україна та Польща є учасницями Угод Артеміди. Але ці відносини, як і намагання нашої держави стати частиною європейської космічної спільноти, особливо інтенсифікувалися зараз, коли росія проводить широкомасштабну агресію проти України.

Що таке НЦУВКЗ

Національний центр управління та випробувань космічних засобів — це установа, яка підпорядкована Державному космічному агентству України. Вона здійснює управління польотами космічних апаратів, дослідження далекого космосу з використанням різних технічних засобів, а також моніторинг космічного простору. Вона ж займається тестуванням космічних апаратів, таких як українські супутники серії «Січ».

У розпорядженні центру є кілька оптичних та радіотелескопів, які насамперед застосовуються для моніторингу навколоземного простору. Вони можуть використовуватися, наприклад, для виявлення астероїдів, які зближуються із Землею.

За матеріалами Рolsa.gov.pl