Росія припиняє запуски з космодрому Куру

Росія призупиняє процес підготовки до запуску космічного корабля «Союз». Він мав вивести на орбіту два супутники Galileo для європейської навігаційної системи. Подальша участь країни-агресора у цій програмі лишається під питанням.

Запуски з космодрому Куру російських ракет
Пуск з космодрому Куру російської ракети. Джерело: spaceflightnow.com

Пуски російських ракет з космодрому Куру припинені

Голова «Роскосмосу» Дмітрій Рогозін оголосив, що його відомство припиняє підготовку до пуску ракети «Союз» із розгінним блоком «Фрегат» з космодрому Куру у Французькій Гвіані. Таке рішення ухвалили у відповідь на запровадження Європою санкцій, викликаних вторгненням Росії до України.

Старт «Союзу» мав відбутися 4 квітня. За його допомогою планувалося вивести на орбіту два супутники Європейської космічної агенції. Вони призначені для створення навігаційної системи Galileo і вже були на космодромі.

Однак тепер російські інженери залишають територію члена НАТО. На сьогодні на Куру перебувають 87 громадян Росії. Це фахівці з НВО Лавочкіна та космічного центру «Прогрес» і спеціалісти, що займаються наземною інфраструктурою. Країна-агресор досі не вирішила, як їх вивезти.

Чи зупиниться програма Galileo?

Система супутникової навігації Galileo — один з найамбітніших проєктів Європи у космосі. Вона є аналогом системи GPS і призначена як для цивільного, так і для військового використання. Щоб навчити російські «Союзи» виводити в космос ці супутники, вже витрачено три роки та 800 мільйонів євро.

З космодрому Куру у Французькій Гвіані з 2011-го вже запущено 27 «Союзів» із цими супутниками. І керівництво космічної агенції країни-агресора вважає, що, відмовляючись брати участь у цій програмі, вони «карають» європейців за санкції.

Однак європейський комісар з космосу Тьєррі Бретон вже оголосив, що на плани розгортати систему Galileo заяви росіян не вплинуть. За його словами, Європейська космічна агенція вже розробляє рішення, яке дозволить обійтись без росіян. Для цього планується пришвидшити розробку та випробування ракет Ariane 6 і Vega C.

На сьогодні на орбіті перебуває 26 супутників системи Galileo, їхніми послугами користуються 2 млрд людей. Однак для повної функціональності цих сателітів має бути 30. Ракета ж Ariane 6 буде запущена не раніше кінця 2022 року.

За матеріалами spaceflightnow.com