Спростоване «інопланетне» походження сигналу на телескопі Sky Eye

Минулого тижня китайські державні ЗМІ повідомили сенсаційну новину. З публікації, яку пізніше видалили, стало відомо, що телескоп Sky Eye у межах програми пошуку позаземних цивілізацій SETI виявив підозрілі «інопланетні сигнали», що виходять із далекої зоряної системи.

Чи одні ми у Всесвіті?
Чи одні ми у Всесвіті? Зображення: NASA

За допомогою гігантського сферичного телескопа із п’ятисотметровою апертурою Sky Eye на південному заході Китаю команда вчених задокументувала дивні вузькосмугові сигнали. Один зі співробітників Sky Eye прокоментував китайським ЗМІ, що сигнал «ймовірно, міг бути інопланетним». Ця фраза моментально стала надбанням громадськості. Але не всі учасники проєкту погодились із таким відверто поспішним висновком.

Радіочастотні перешкоди

«Усі сигнали, які ми виявили досі, були радіочастотними перешкодами. Це земний шум, а не послання від інопланетян», — пояснив Futurism Ден Вертімер, дослідник SETI з Каліфорнійського університету в Берклі.

500-метровий радіотелескоп Sky Eye

Радіочастотні перешкоди (RFI) є великою проблемою щодо дуже слабких сигналів з космосу.

«Коли ви стикаєтеся з прослуховуванням дуже слабких сигналів від гіпотетичної далекої цивілізації, вас приголомшує величезне радіозабруднення Землі. Джерелом перешкод є всі блага сучасної цивілізації: мобільні телефони, телебачення, радіо, супутниковий зв’язок — це все погіршує відсіювання шумів від космічних послань», — каже Вертімер.

Ми не одні у Всесвіті?

Залишається питання: чому деякі дослідники поквапилися і визнали це відкриття можливою ознакою позаземного життя?

«Одна з особливостей програми SETI полягає в тому, що ми переглядаємо мільярди різних сигналів щосекунди, а потім знаходимо найвідповідніші з них. Це можна порівняти з підкиданням монетки мільярд разів і випадково отримати 20 орлів поспіль. Звичайно, це може викликати хвилювання», — пояснює Вертімер.

Попри досить тверезий висновок, астроном, як і раніше, сподівається, що ми не самотні в космосі. На думку вченого, було б дивно, якби ми були єдиними живими істотами у Всесвіті. У Чумацькому Шляху існує трильйон планет, включаючи схожі на Землю, з рідкою водою та, можливо, навіть придатною для життя атмосферою. Зважаючи на те, що у Всесвіті мільярди галактик, шанси знайти інопланетну цивілізацію досить високі. Щоправда, нам доведеться чекати послання щонайменше наступні 400 тисяч років.

Нагадаємо, що раніше інопланетний сигнал Wow! міг виходити від сонцеподібної зорі.