«Інопланетний» сигнал Wow! міг виходити від сонцеподібної зорі

Сигнал Wow! вважається найкращим радіосигналом-кандидатом SETI — проєкту з пошуку позаземних цивілізацій. Він був спійманий радіотелескопом уночі 15 серпня 1977 року. Дослідники висловлювали різні ідеї походження цього послання: від розумних істот до комети, що пролітала. Тепер, можливо, визначене точне джерело передбачуваної трансляції «прибульців», виявленої майже пів століття тому.

2MASS 19281982-2640123
Сигнал Wow! походив від об’єкта 2MASS 19281982-2640123

Астроном Альберто Кабальєро заявив, що сигнал міг виходити від сонцеподібної зорі, розташованої на відстані 1800 світлових років від Землі у сузір’ї Стрільця. Однак не варто думати про штучне походження далекого радіопослання.

«Сигнал Wow!, швидше за все, походив від якогось природного явища, а не від інопланетян. Я знайшов саме одну сонцеподібну зорю — це об’єкт, позначений як 2MASS 19281982-2640123, що розташований приблизно за 1800 світлових років від нас. Його температура, діаметр і світність майже ідентичні нашому Сонцю», — сказав Кабальєро.

Знаменитий сигнал міг прилетіти із сузір'я Стрільця
Знаменитий сигнал міг прилетіти із сузір’я Стрільця від зорі 2MASS 19281982-2640123

Проте крихітна надія на штучне походження позаземного повідомлення залишається. Все тому, що, на думку вчених, життя, у тому вигляді, яким ми його знаємо, може з великою ймовірністю формуватися саме в планетних системах із сонцеподібними зорями.

Відкриття сигналу Wow!

Сигнал уловив телескоп «Велике вухо» Університету штату Огайо, який нещодавно приєднався до програми SETI. Сигнал був неймовірно сильним, але дуже коротким, і тривав лише 1 хвилину і 12 секунд, згідно зі звітом, написаним його першовідкривачем астрономом Джеррі Ейманом.

Побачивши роздруківку аномального сигналу, Ейман його виділив і навіть написав на сторінці вигук «Вау!», що став назвою цієї події. Розібраний наразі телескоп «Велике вухо» шукав повідомлення у діапазоні електромагнітних частот 1420,4056 мегагерц, що генерується водневим елементом.

Wow signal
Знаменитий сигнал на роздруківці 15 серпня 1977 року

«Оскільки водень є найпоширенішим елементом у Всесвіті, є логіка у припущенні, що розумна цивілізація в нашій Галактиці могла б передавати сильний вузькосмуговий сигнал на частоті лінії нейтрального водню чи близької до неї», — пояснив Ейман.

Висновки Кабальєро були опубліковані у журналі International Journal of Astrobiology.

Нагадаємо, що раніше вчені назвали час першого контакту з інопланетянами.