Рукава Чумацького Шляху зв’язані тонкою ниткою із центру галактики

Астрономи виявили довгу і тонку нитку холодного, щільного газу, яка тягнеться від центру Чумацького Шляху та з’єднує два спіральних рукави галактики. Це перший випадок в історії астрономії, коли така структура спостерігається в нашій галактиці. Вчені назвали її «хвиля Ганготрі», на честь джерела найдовшої річки Індії Гангу. Вчені оголосили про своє відкриття в публікації Astrophysical Journal Letters.

Ганготрі хвиля
Астрономи виявили «хвилю Ганготрі», що з’єднує два рукави Чумацького Шляху. Фото: Unsplash

«Хвиля Ганготрі» була виявлена астрономами Кельнського університету в Німеччині після аналізу даних, отриманих телескопом APEX в Сан-Педро-де-Атакама, Чилі. Ця структура складається із хмар чадного газу та простягається на відстань 13 тисяч світлових років від рукава Норми до вторинного рукава поблизу центру Галактики, названого Рукою Персея.

Також астрономи виявили, що «хвиля Ганготрі» має унікальну особливість: вона не пряма, а схожа на синусоїду. Здається, що нитка коливається вгору й униз упродовж тисяч світлових років. Учені поки не впевнені, що може викликати такі коливання.

Герб Чумацького Шляху
Рукави Чумацького Шляху. Зображення: NASA

Чумацький Шлях містить майже 100 мільярдів світил, які утворюють чотири основних спіральних рукави два великих, два малих і низку фрагментів. Астрономам давно відомо, що галактичні рукави мають такі нитки, але оскільки вивчати Чумацький Шлях зсередини вкрай складно, дуже незвично виявляти такі структури в нашій Галактиці. На думку вчених, це відкриття вкрай важливе для складання детальної карти Чумацького Шляху.

Раніше ми повідомляли про те, як загадкові уламки з «неможливим» складом були знайдені на кладовищах екзопланет.