Астрономи виявили «шпору» в одному зі спіральних рукавів Чумацького Шляху

Команда американських астрономів оголосила про виявлення великої структури в одному зі спіральних рукавів Чумацького Шляху. Її образно можна порівняти з тріскою, що стирчить із дошки. Це перша знайдена галактична структура подібних розмірів, орієнтація якої різко відрізняється від орієнтації рукава, в якому вона розташована.

Схема раніше невідомої структури, знайденої астрономами у спіральному рукаві Стрільця.
Джерело: NASA/JPL-Caltech

Дослідники мають приблизне уявлення про загальний розмір і структуру нашої Галактики. Однак, оскільки ми вивчаємо Чумацький Шлях «зсередини», це створює труднощі у складанні його карти. Через це точна будова багатьох куточків нашого «зоряного будинку» все ще залишається предметом суперечок.

Щоб дізнатися більше про структуру Чумацького Шляху, автори нового дослідження зосередилися на одному з сусідніх сегментів спірального рукава Стрільця. Вони використали дані інфрачервоного телескопа Spitzer з метою ідентифікувати новонароджені зорі та газово-пилові хмари, з яких вони формуються. Вважається, що розташування молодих світил і туманностей приблизно відповідає формі рукавів, у яких вони розташовані.

Дослідники також звернулися до останнього випуску даних місії Gaia для складання тривимірного зображення досліджуваного сегмента й визначення відстаней. У результаті вони виявили довгу тонку структуру з молодих зірок протяжністю три тисячі світлових років, яка у буквальному сенсі стирчить із рукава Стрільця. За словами авторів відкриття, більшість моделей Чумацького Шляху припускає, що цей рукав формує спіраль із кутом підйому витків 12°, проте знайдена ними область демонструє кут підйому приблизно 60°.

Чотири туманності, що входять до складу структури, знайденої в рукаві Стрільця.
Джерело: NASA/JPL-Caltech

Варто зазначити, що подібні утворення (їх іноді називають «шпорами» або «пір’ям») часто виявляють у спіральних рукавах інших галактик. Однак досі астрономи не знали, чи є вони у Чумацького Шляху. Також цікаво, що до складу знайденої структури входять чотири добре відомі туманності: «Орел» (включно зі знаменитими «Стовпами творіння»), «Омега», «Потрійна туманність» і туманність «Лагуна».

За матеріалами: https://www.nasa.gov