NASA знайшла спосіб висадити людей на поверхню Марса, а наслідки війни в Україні можна побачити неозброєним оком із МКС: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин за тиждень: James Webb уперше простежив за астероїдом, Starliner доставив на орбіту персонажа комп’ютерної гри, а ми розповідаємо, що таке екзопланети та де їх шукати.

Хотілося подивитись у віконце: екіпаж Ax-1 розповів про враження від МКС

Члени екіпажу приватної космічної місії Axiom Ax-1 розповіли про свої враження від МКС. Вони зізналися, що були зайняті навіть більше, ніж екіпаж NASA на борту Міжнародної космічної станції. «Наш графік був дуже щільним, навіть агресивним, особливо спочатку. Темп був просто скаженим», — розповів командир місії Майкл Лопес-Алегріа. Туристичний екіпаж, у складі якого також були Ларрі Коннор, Марк Паті й Ейтан Стіббе, спочатку мав пробути на станції вісім діб. Але місію продовжили до 15 днів через погодні умови на Землі.

Космічний телескоп James Webb уперше простежив за астероїдом

Космічна обсерваторія NASA нового покоління James Webb Space Telescope (JWST) вперше спостерігала за астероїдом, що рухається, напередодні початку періоду введення в експлуатацію. Успішне відстеження відносно близької цілі показує, що JWST може стежити як за тілами Сонячної системи, так і за далекими галактиками, зорями та іншими об’єктами, які спостерігатиме протягом свого як мінімум 20-річного терміну служби.

Вторгнення росії в Україну: астронавти побачили жахіття війни з орбіти

Астронавт Європейського космічного агентства Матіас Маурер, який повернувся на Землю з МКС минулого місяця, заявив, що бачив війну зі станції з висоти 400 км. Вторгнення російської армії на територію України розпочалося 24 лютого, що співпало з серединою його шестимісячної місії.

«На початку війни вся Україна занурилась у пітьму, — розповів німецький астронавт у програмі Morgenmagazin телеканалу ARD 25 травня 2022 року. — Війна вже наклала свій відбиток на всю країну. Нині вже важко розрізнити основні її міста, крім Києва. Бойові дії добре видно неозброєним оком із космосу. У перші дні війни можна було побачити бойові зіткнення, що розгортаються. У Києві вночі були помітні спалахи, коли ракети потрапляли по місту».

Астронавти на Марсі
NASA планує відправити астронавтів на Марс до кінця 2030-х або на початку 2040-х років. Зображення: Space.com

NASA знайшла спосіб висадити людей на поверхню Марса

У NASA поділилися свіжою інформацією про те, як вони уявляють першу пілотовану місію на Марс. 17 травня аерокосмічна адміністрація оприлюднила ідеї щодо висадки на марсіанську поверхню за участю двох людей і попросила громадськість висловити свою думку про те, як триває планування. NASA планує відправити астронавтів на Марс до кінця 2030-х або на початку 2040-х років. Втілити це бачення у реальність буде непросто. Навіть з урахуванням провідних технологій, час польоту туди й назад займе близько 500 днів, зважаючи на відстань між Землею та Червоною планетою.

Під час польоту астронавти матимуть велику проблему з відсутністю гравітації. Тому їм належить пройти значний шлях до відновлення тонусу м’язів, щоб працювати навіть в умовах зниженої сили тяжіння Марса, що становить приблизно 1/3 від земної.

ESA завершило складання апарата JUICE

Інженери ESA завершили складання апарата JUICE (Jupiter Icy Moons Explorer). Найближчим часом він буде переправлений до випробувального центру Airbus Defence & Space у Тулузі, де пройде серію фінальних тестів, які засвідчать його здатність витримати умови космічного польоту. Основною метою місії JUICE є три найбільші крижані місяці Юпітера — Європа, Ганімед і Каллісто. На думку вчених, під їхньою поверхнею сховані океани рідкої води. JUICE має вивчити ці світи й оцінити їхню потенційну придатність для життя.

Китайський марсохід перейшов у режим сну через пилову бурю

Китайський марсохід «Чжужун» був переведений у режим сну. Про це йдеться у заяві, опублікованій Китайською національною космічною адміністрацією (CNSA). Рішення про переведення марсохода у сплячий режим було зроблене після того, як апарат «Тяньвень-1», що працює на ареоцентричній орбіті, зробив знімки місця його посадки. Вчені порівняли їх зі знімками двомісячної давнини, а також проаналізували дані про зміну потужності сонячних батарей ровера, та дійшли висновку, що «Чжужун» накрила потужна пилова буря.

Битва за Марс: датований третій сезон серіалу For All Mankind

Битва за право підкорити Марс розпочнеться наступного місяця з поверненням визнаного критиками серіалу For All Mankind («Заради всього людства») від Sony Pictures Television, який виходить ексклюзивно в Apple TV Plus.

Серіал розповідає про альтернативну історію, в якій США програли СРСР космічні перегони, й першою на Місяць висадилася радянська людина. Щоб довести свою технологічну перевагу, NASA вирішила першою заснувати на супутнику Землі колонію, але це вилилось у жорстоке протистояння американців зі своїм головним супротивником Холодної війни. Попри фантастичний псевдоісторичний сюжет, серіал приділяє величезну увагу деталям, щоб усе здавалося реалістичним: жодних звуків у космосі, реальні моделі космічних кораблів, враховується вплив температури, гравітації та навіть сонячної радіації.

Екзопланети: що це та як їх шукати (стаття)

Не так уже й давно про планети за межами Сонячної системи можна було прочитати лише на сторінках фантастичних оповідань або в суто теоретичних міркуваннях учених. Якихось тридцять років тому існування перших таких об’єктів було доведено науковими методами. Пізніше для їхнього позначення почали вживати термін «екзопланета». Відтоді їхні дослідження просувалися, мабуть, найактивніше з усіх інших галузей астрономії. Зараз кількість підтверджених екзопланет сягнула п’яти тисяч. Для багатьох із них відомі фізичні характеристики та навіть властивості атмосфер.

Boeing Starliner доставив на МКС персонажа комп’ютерної гри Kerbal Space Program

Після 2,5 років затримок капсула Starliner успішно вирушила на орбіту та зістикувалася з Міжнародною космічною станцією. Це була важлива віха для компанії Boeing, яка щосили намагалася наздогнати SpaceX. Тому вона вирішила оригінально відсвяткувати своє досягнення. Коли члени екіпажу МКС відкрили люк корабля, вони знайшли всередині сюрприз. Поруч із випробувальним манекеном Orbital Flight Test 2 плавала плюшева іграшка, що зображувала Джебедайю Кермана — одного з чотирьох оригінальних «Кербонавтів», представлених у відеогрі Kerbal Space Program (KSP). Джеб, як він більш відомий у спільноті KSP, служив індикатором невагомості під час польоту.

Читайте також: Китай хоче розробити зброю проти супутників Starlink, а на аукціон виставили переварений тарганами місячний пил: дайджест новин