NASA знайшла спосіб висадити людей на поверхню Марса

У NASA поділилися свіжою інформацією про те, як вони уявляють першу пілотовану місію на Марс. 17 травня аерокосмічна адміністрація оприлюднила ідеї щодо висадки на поверхню Марса за участю двох людей і попросила громадськість висловити свою думку про те, як триває планування.

Астронавти на Марсі
NASA планує відправити астронавтів на Марс до кінця 2030-х або на початку 2040-х років. Зображення: Space.com

NASA планує відправити астронавтів на Марс до кінця 2030-х або на початку 2040-х років. Втілити це бачення у реальність буде непросто. Навіть з урахуванням провідних технологій, час польоту туди й зворотно займе близько 500 днів, зважаючи на відстань між Землею та Марсом.

Під час польоту астронавти матимуть велику проблему з відсутністю гравітації. Тому їм належить пройти значний шлях до відновлення тонусу м’язів, щоб навіть працювати в умовах часткової гравітації Марса, що становить приблизно 1/3 від земної. NASA припускає, що одним зі способів вирішення цієї проблеми може бути розміщення екіпажів у герметичному всюдиході під час їхньої місії.

Всюдиходи допоможуть астронавтам рухатись по поверхні Марса
Всюдиходи допоможуть астронавтам пересуватися поверхнею Марса

«Ідея полягає в тому, щоб замість пішого пересування у важкому скафандрі використовувати колісний транспорт, який замінить астронавтам ноги. Це дасть можливість відновитися та не піддавати організм різким навантаженням», — сказав Курт Фогель, директор НАСА з космічної архітектури.

Спуск на поверхню

Аерокосмічна адміністрація передбачає, що космічний корабель зі штучним середовищем проживання буде оснащений гібридним ракетним ступенем з хімічним і електричним двигуном. У складі першого екіпажу буде чотири людини, двоє з яких зійдуть на поверхню, що трохи схоже на модель, показану в програмі Apollo з трьома астронавтами.

Щоб заощадити місце та зменшити вагу спускного апарата, 25 тонн припасів та обладнання будуть відправлені окремою автоматичною місією на Марс до висадки астронавтів на поверхню. Ця місія доставить на Червону планету ракету для повернення екіпажу на орбітальний модуль, який допоможе їм потім повернутися на Землю.

Нагадаємо, що раніше SpaceX пообіцяла підкорити Марс раніше ніж NASA.