Хотілося подивитися у віконце: екіпаж Ax-1 розповів про враження на МКС

Учасники екіпажу приватної космічної місії Axiom Ax-1 розповіли про свої враження на МКС. Вони зізналися, що були зайняті навіть більше, ніж екіпаж NASA на борту Міжнародної космічної станції.

«Наш графік був дуже щільним, навіть агресивним, особливо спочатку. Темп був просто скаженим», — розповів Лопес-Алегріа, командир місії Axiom Ax-1.

Екіпаж Ax-1
Екіпаж Ax-1 у складі Ларрі Коннора, Марка Паті, Майкла Лопеса-Алегріа та Ейтана Стіббе. Фото: Axiom Space

Туристичний екіпаж, у складі якого були Ларрі Коннор, Марк Паті, Майкл Лопес-Алегріа та Ейтан Стіббе, спочатку мав пробути на МКС вісім діб. Але місію продовжили до 15 днів через погодні умови на Землі. За словами клієнтів Axiom, додатковий час був корисним, але команда все одно почувалася заклопотаною.

Хоча космічні туристи заплатили за політ понад 50 млн доларів кожен, це для них це не була відпустка, а скоріше виснажлива робота. Деякі з експериментів команди включали тестування технології самоскладання роботів, роботу зі стовбуровими клітинами та створення голограм за допомогою Microsoft HoloLens. Майкл Саффредіні, президент і головний виконавчий директор Axiom Space, сказав, що, можливо, зміни у графіку можуть зробити місії менш завантаженими, щоб дати екіпажу більше часу на відпочинок, наприклад, щоб спостерігати за Землею з ілюмінатора МКС. Ймовірно, що наступна місія триватиме до 60 днів.

Тестування Microsoft HoloLens
Тестування Microsoft HoloLens одним із учасників місії Ax-1. Фото: Axiom Space

«Додатковий час був благословенням. Ми були настільки зосереджені на дослідженнях та роботі в перші 8—10 днів на орбіті, що абсолютно забули про те, щоб встановити контакт з друзями та сім’єю і просто подивитися у вікно, щоб насолодитися цим неймовірним видом з орбіти», — сказав Лопес-Алегріа.

Нагадаємо, що раніше МКС хотіли оснастити кіностудією.

За матеріалами Space News