SpaceX відправила першу комерційну місію до МКС

8 квітня з космодрому на мисі Канаверал був здійснений запуск ракети Falcon 9. Вона успішно відтправила до МКС космічний корабель Crew Dragon, на борту якого знаходяться чотири участники місії Ax-1. Вже 9 квітня він має зістикуватися з орбітальним комплексом.

Участники миссии Axiom-1. Источник: SpaceX

Ax-1 увійде до літопису світової космонавтики як перша в історії комерційна пілотована місія. На відміну від запущеної у вересні минулого року туристичної місії Inspiration4, учасники Ax-1 пройшли набагато інтенсивнішу підготовку і повинні будуть здійснити низку експериментів. Сам же політ розглядається як перший крок на шляху до будівництва приватного сегменту МКС, який пізніше стане окремою орбітальною станцією.

Для запуску Ax-1 використовувався ступінь Falcon 9, для якого це був уже п’ятий політ у космос. Після відокремлення від носія він здійснив успішну посадку на автономну баржу в Атлантичному океані. Що стосується капсули екіпажу (її власна назва — Endeavour), то для неї це вже третя космічна місія.

Після стикування з МКС екіпаж Ax-1 проведе вісім днів на борту станції. Програма польоту передбачає виконання кількох десятків експериментів і прикладних досліджень від комерційних замовників загальною тривалістю понад сто годин. Це ще одна причина, через яку члени екіпажу Ax-1 вважають себе приватними астронавтами, а не космічними туристами. Повернення місії на Землю заплановане на 18 квітня.

Ви також можете почитати про те, як Amazon заключив пусковий контракт століття.