Приватна місія готова стартувати до МКС

Приватна місія, яку компанія Axiom планує запустити до Міжнародної космічної станції, готова до старту. Він має відбутися 6 квітня. Політ триватиме 10 днів, 8 з яких Crue Dragon проведе пристикованим до МКС.

Перша приватна місія на МКС
Перша приватна місія до МКС. Джерело: www.nasaspaceflight.com

Перша приватна місія до МКС

Axiom Space готується 6 квітня розпочати перший приватний політ до Міжнародної космічної станції (МКС). Місія Ax-1 використовуватиме космічний корабель Crew Dragon і триватиме 10 діб. 8 з них корабель проведе у пристикованому до «орбітальної домівки» стані.

Посадові особи Axiom Space запевняють, що для здійснення польоту все готове. На 4 квітня заплановано статичні випробування ракети Falcon 9. Якщо вони будуть проведені успішно, то вже за дві доби ракета здійснить старт. Якщо ж цього не станеться, то можливість його проведення зберігається до 8 квітня.

Екіпаж корабля складається з чотирьох людей. Очолює його Майкл Лопес-Алегрія, колишній космонавт NASA, який зараз є співробітником Axiom. Решта троє — Ларрі Коннор, Майкл Патті та Ейтан Стіббе — клієнти компанії.

Це не космічний туризм

На пресконференції, яка відбулася напередодні підготовки до старту, було наголошено, що ця місія — не рекламний трюк, а дійсно крок до комерційного освоєння космосу. І представники Axiom, і самі космонавти ще раз підкреслили, що вони не є космічними туристами.

Усі члени екіпажу пройшли підготовку тривалістю у 750-1000 годин у той час, як космічний турист отримує зазвичай не більше 10 годин навчання. Крім того, на борту МКС вони проведуть не менше 25 експериментів.

Житимуть приватні космонавти в американському модулі МКС. Ця ситуація зберігатиметься і в наступних польотах, принаймні до 2024 року. Тоді до станції планують пристикувати комерційний елемент, який зараз будується саме Axiom.