NASA запустила «телепорт» до Міжнародної космічної станції

На Міжнародну космічну станцію був доставлений військовий хірург, доктор Йозеф Шмідт. При цьому подорож на МКС не потребувала жодних ракет і була миттєвою. Все завдяки приголомшливому футуристичному експерименту з голопортацією — це суміш голограми та телепортації. Візуально це виглядає так, наче вченим вдалося втілити у життя фантастичні технології з фільмів «Зоряних війн» або «Зоряного шляху».

Голопортація
Військовий хірург NASA доктор Йозеф Шмідт під час голопортації на Міжнародну космічну станцію. Фото: NASA

«Це абсолютно новий спосіб подорожі для людини, за якого наше тіло може пересуватися за межі планети майже миттєво. Фізично ми не присутні на МКС, зате туди переноситься наша людська сутність», — прокоментував експеримент із голопортом Йозеф Шмідт.

У цій міжпросторовій подорожі на МКС до Шмідта приєдналися Фернандо де ла Пенья Льяка, генеральний директор AEXA Aerospace, організації, яка допомагала розробити обладнання для голопортації, та кілька інших членів команди.

Holoportation
Члени команди Holoportation відображаються у віртуальному проєкті на Міжнародній космічній станції, 8 жовтня 2021 року. Фото: NASA

Попри те, що це здається неймовірним, голопортація насправді не нова технологія. Її вигадала і реалізувала Microsoft кілька років тому. Основним наміром компанії було зробити революцію у таких секторах, як реклама, медицина та освіта. Відтоді Microsoft неухильно розвиває цю концепцію. Співпраця NASA та Microsoft вивела голопортацію на новий рівень. Такий «віртуальний транспорт» вперше успішно доставив людей новим способом за межі планети Земля.

Як працює технологія

Microsoft на Землі створює 3D-моделі людей, перетворює їх на цифровий формат, стискає і передає на МКС, де вони реконструюються у космічній лабораторії — і все це в режимі реального часу. Далі астронавти отримують зображення голопортерів через гарнітуру HoloLens від Microsoft, яка дозволяє бачити та чути цифрових гостей так, ніби вони перебували в одному фізичному просторі. Астронавт Томас Песке вільно спілкувався зі Шмідом і де ла Пенья, попри те, що їх розділяли багато тисяч кілометрів. Тріо навіть голографічно обмінялося рукостисканням.

Демонстрація роботи технології голопортації від Microsoft

У майбутньому агентство має намір розширити свою систему, додавши функцію доповненої реальності, яка дасть голопортерам можливість дійсно переміщатися космічною станцією, як би вони були буквально там.

Варто зазначити, що сеанс зв’язку відбувся у жовтні 2021 року, але розповісти про це всьому світу NASA вирішила лише зараз.

Нагадаємо, що раніше Microsoft розпочала розширення екосистеми Azure Space.