Китайський марсохід перейшов у режим сну через пилову бурю

18 травня китайський марсохід «Чжужун» був переведений у режим сну. Про це йдеться у заяві, опублікованій Китайською національною космічною адміністрацією (CNSA).

Селфі марсохода “Чжужун”. Джерело: CNSA

Рішення про переведення марсохода у сплячий режим було зроблене після того, як апарат «Тяньвень-1», що розташований на ареоцентричній орбіті, зробив знімки місця його посадки. Вчені порівняли їх зі знімками двомісячної давнини, а також проаналізували дані про зміну потужності сонячних батарей ровера та дійшли висновку, що «Чжужун» накрила потужна пилова буря.

Крім того, в цьому регіоні Марса розпочався зимовий період. Згідно з останніми даними, денна температура в місці посадки ровера вже опускається нижче -20°C, а нічна — нижче -100°C. На середину липня вона знизиться ще сильніше.

Виходячи з комбінації двох зазначених факторів, керівництво місії вирішило перевести «Чжужун» у режим глибокого сну до більш сприятливих часів. Очікується, що марсохід вийде зі «сплячки» в середині грудня, після чого знову розпочне виконання своєї наукової програми.

«Чжужун» — не єдиний марсіанський дослідник, що страждає від пилу та низьких температур. У ще складнішому положенні перебуває зонд Insight. За останніми оцінками фахівців NASA, через товстий шар пилу, що накопичився на його сонячних батареях, уже до кінця року апарат перестане виходити на зв’язок із Землею.

За матеріалами https://www.space.com