NASA відновила роботу ще однієї камери Hubble

Фахівцям групи супроводу місії Hubble вдалося поновити роботу ще одного інструмента телескопа. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

25 жовтня телескоп Hubble увійшов у безпечний режим. Причиною збою були помилки синхронізації приладів із внутрішніми системами обміну даними самого телескопа. 7 листопада фахівці відновили роботу камери ACS (Advanced Camera for Surveys), що призначена для отримання високочутливих зображень об’єктів далекого космосу.

Цього разу інженерам вдалося полагодити камеру широкого поля WFC3 (Wide Field Camera 3). Це чудова новина для астрономів. WFC3 здатна вести спостереження в широкому діапазоні довжин хвиль (від ближнього інфрачервоного до ультрафіолетового) та є одним із ключових інструментів обсерваторії. На неї припадає майже половина всіх спостережень. За словами фахівців, упродовж найближчих кількох тижнів вони планують завантажити оновлення програмного забезпечення, які дозволять Hubble продовжувати роботу в разі повторення подібних проблем.

Варто зазначити, що останнім часом технічні інциденти за участю Hubble значно почастішали. Цьогоріч він уже переходив у безпечний режим у березні та червні. Остання подія стала однією з наймасштабніших в історії проєкту. Через несправний стабілізатор напруги у блоці живлення наукових інструментів телескоп понад місяць не міг проводити жодних спостережень.

Утім, попри солідний вік обсерваторії та неможливість проведення нових місій обслуговування через припинення польоту шатлів, NASA налаштована оптимістично: нещодавно організація продовжила наукову програму Hubble до 2026 року.

Попри проблеми, котрі періодично виникають з телескопом, він продовжує тішити нас чудовими зображеннями різних космічних тіл. Наприклад, нещодавно Hubble зробив «сімейний портрет» планет-гігантів Сонячної системи та сфотографував «зоряне кладовище» у сусідній галактиці.

Темна енергія слабшає: вчені отримали суперечливі дані про найзагадковішу силу Всесвіту