Hubble відновив наукові спостереження

17 липня фахівці групи супроводу місії Hubble успішно активували наукові інструменти космічного телескопа, що дозволить відновити припинені минулого місяця спостереження. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

13 червня стався один із наймасштабніших збоїв в історії телескопа Hubble. Спочатку фахівці вважали, що вийшов із ладу комп’ютер NSSC-1 (NASA Standard Spacecraft Computer-1), який відповідає за контроль і координацію всіх наукових інструментів обсерваторії. Інженери провели перезапуск комп’ютера, а потім перемкнули його на резервний блок пам’яті. Однак це не дало очікуваного результату, тому вони дійшли висновку, що збій пов’язаний з іншим компонентом.

У результаті співробітники групи супроводу встановили, що несправності були пов’язані зі стабілізатором напруги у блоці керування живленням. Але, попри всі зусилля, інженери так і не змогли відновити його роботу, тому телескоп перемкнули на резервний модуль. Операція була успішною, що дало можливість продовжити програму наукових спостережень.

У 2008 році Hubble уже пережив подібний збій. Тоді фахівці також змогли перемкнути його на резервне обладнання. У 2009-му телескоп відвідала остання експедиція обслуговування й повністю замінила всю систему живлення. Завдяки цьому він усе ще перебуває у робочому стані. Як сподіваються в NASA, його ресурсів вистачить принаймні на кілька років. Утім, зважаючи на неможливість здійснення нової ремонтної місії, рано чи пізно якийсь із ключових компонентів апарата зламається, і це стане крапкою в історії проєкту.