​​В системі Kepler-88 виявлено великого газового гіганта

Команда американських астрономів виявила масивну екзопланету, яка обертається навколо сонцеподібної зірки Kepler-88. Вона розташована в сузір’ї Ліри на відстані приблизно 1240 світлових років.

Система Kepler-88 у представленні художника. Джерело: W. M. Keck Observatory/Adam Makarenko

Відкриття було зроблено за допомогою спектрометра високої роздільної здатності HIRES, який встановлено на 10-м телескопі Keck I гавайської обсерваторії Мауна-Кеа. Вчені проаналізували результати 6 років спостережень за системою та виявили відхилення у радіальній швидкості зірки, які свідчать про наявність невидимого супутника. Його маса приблизно втричі більша за масу Юпітера. Об’єкт рухається по витягнутій орбіті та робить 1 оберт навколо центрального світила за 4 роки.

Це не перша екзопланета, яку виявили у Kepler-88. До цього астрономам було відомо про існування в цій системі 2 планетоподібних тіл: 1) Kepler-88 b являє собою «міні-Нептун»; 2) Kepler-88 c за масою порівнюється з масою Сатурна. Вони знаходяться на орбітах, розташованих на невеликій відстані від зірки, тому їх атмосфери розігріті до високих температур. Також цікаво те, що їх орбіти знаходяться в резонансі 2:1 — Kepler-88 b робить 1 оберт навколо зірки за 11 днів, в той час як період обертання Kepler-88 c вдвічі довший.

До того ж, оскільки Kepler-88 с важче Kepler-88 b приблизно в 20 разів, його гравітація впливає на сусіда, що викликає «запізнення» його транзитів. Подібні відхилення були виявлені астрономами в декількох десятках планетних систем. Але у випадку з системою Kepler-88 вони виявилися одними з найбільших.