NASA та роскосмос майже домовилися обмінятися місцями під час доставки астронавтів на МКС, а Китай готується запустити другий модуль своєї орбітальної станції: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: найяскравіша комета Сонячної системи пролетить повз Землю. Skyrora відкриє у Великій Британії найбільше виробництво ракетних двигунів, а ми розповідаємо про планетну систему TRAPPIST-1.

SOHO показав загибель близькосонячної комети

Представлена анімація була отримана 13 липня космічною обсерваторією SOHO. Вона демонструє загибель близькосонячної комети сімейства Крейца. Крижаний об’єкт розміром кілька десятків метрів пройшов на відстані всього 200 тис. км від сонячної поверхні (це майже вдвічі менше дистанції між Землею та Місяцем) і повністю випарувався.

NASA і роскосмос наближаються до укладення угоди про бартер місць

NASA і роскосмос знаходяться на завершальній стадії довгоочікуваної угоди, що дозволяє російським космонавтам літати на комерційних пілотованих кораблях, а американським астронавтам — на кораблях «Союз». Про це на брифінгу, присвяченому запуску вантажного космічного корабля Dragon компанії SpaceX на Міжнародну космічну станцію (МКС), заявила Дейна Вайгель, заступник керівника програми NASA МКС.

Супутники сімейства Swarm (концепт). Джерело: ESA-P. Carril, 2013

Супутник ESA ухилився від космічного сміття

Один із супутників місії Swarm ухилився від фрагмента космічного сміття лише за кілька годин до зіткнення. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті Європейського космічного агентства (ESA). Місія Swarm складається з трьох апаратів, запущених у 2013 році та призначених для вивчення магнітного поля Землі. Два з них (Swarm A та Swarm C) рухаються практично «пліч-о-пліч» по спільній орбіті. Спочатку її висота становила 460 км, але згодом була зменшена до 300 км. Третій апарат знаходиться на вищій, 530-кілометровій орбіті.

Китай готується до запуску другого модуля космічної станції

КНР готується відправити другий модуль на свою космічну станцію запуском із прибережного космодрому Веньчан наприкінці поточного місяця. Важка ракета «Чанчжен-5B» виведе на орбіту приблизно 22-тонний експериментальний модуль «Веньтянь» 24 липня.

Ракету висотою 53,7 м і масою 837,5 метричних тонн буде доставлено на майданчик у Веньчані найближчими днями. Новий модуль має довжину 17,9 м і максимальний діаметр 4,2 м. У ньому є приміщення для екіпажу та шлюзова камера, яка стане основною точкою для виходів у відкритий космос після активації, замінивши в цьому стикувальний вузол «Тяньхе».

Skyrora відкриває найбільший у Великій Британії завод із виробництва ракетних двигунів

Британська ракетна компанія Skyrora зробила ще один важливий крок на шляху до запуску суверенного орбітального апарату з британської землі, відкривши новий виробничий комплекс — найбільший у своєму роді у Великій Британії. Після нещодавнього відкриття центру випробувань двигунів у Мідлотіані це нове підприємство у Камбернаулді дозволяє компанії розробляти власні пускові засоби на спеціально побудованих об’єктах.

Силікати можуть утворюватись у деяких коричневих карликах, включаючи два середні приклади на цій ілюстрації.
Коричневі карлики, показані тут, варіюються від найгарячіших (ліворуч) до найхолодніших (праворуч). Це дозволяє припустити, що піщані частинки зустрічаються за середніх температурних умов. (Джерело: NASA/JPL-Caltech)

Космічний телескоп NASA Spitzer зареєстрував особливу піщану бурю

Піщані або збагачені силікатами хмари виявили в об’єктах, відомих як коричневі карлики. Оскільки вони не мають твердої поверхні, то для вчених лишалося загадкою, як піщинки змогли піднятися так високо в їхню атмосферу. Однак нещодавно дослідники зробили відкриття, засноване на архівних спостереженнях космічного телескопа Spitzer, що вже «вийшов на пенсію». Використовуючи ці дані, вони з’ясували, що умови, необхідні для формування піщаних хмар, можуть виникнути при певному діапазоні температур і хімічному складі.

Найяскравіша комета Сонячної системи цього тижня пролетить повз Землю

Комета, що зачаровувала вчених протягом п’яти років, цього тижня підлетить до Землі на найближчу відстань. Об’єкт C/2017 K2 (PANSTARRS), відомий також під скороченим позначенням K2, здійснює останній проліт через Сонячну систему і невдовзі буде доступний лише спостерігачам Південної півкулі.

TRAPPIST-1.  Гарячі світи холодного карлика

Планетна система TRAPPIST-1 складається з червоного карлика та семи екзопланет, що обертаються навколо нього. Три з них теоретично можуть бути придатними до життя. Ця стаття — перша з серії, у яких ми розкажемо про те, що зараз відомо про планети цієї незвичайної системи.

Читайте у попередньому дайджесті: рогозін погрожує ESA через відмову співпрацювати в межах місії ExoMars, а Rocket Lab вивела на орбіту американський супутник-шпигун: дайджест новин