CAPSTONE залишив навколоземну орбіту

Космічний апарат CAPSTONE успішно залишив навколоземну орбіту та попрямував до Місяця. Про це йдеться в офіційному повідомленні, опублікованому NASA та компанією Rocket Lab.

Знімок ЦУП компанії Rocket Lab, зроблений в момент відділення супутника CAPSTONE від платформи Photon, Джерело: Rocket Lab

Зв’язка із супутника CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment) та універсальної платформи Photon була запущена ракетою Electron 28 червня. У наступні дні Photon здійснив низку корекцій курсу, піднявши апогей орбіти до 1,3 млн км. Вирішальний маневр відбувся 4 липня. Таким чином, зв’язка із двох апаратів досягла другої космічної швидкості, що дозволяє їм назавжди здолати земне тяжіння. Через 20 хвилин після завершення маневру CAPSTONE відокремився від Photon, та продовжив самостійну подорож.

У найближчі чотири місяці CAPSTONE має виконати серію маневрів, використовуючи як власні двигуни, так і гравітацію Сонця. Якщо все пройде як заплановане, 13 листопада 25-кілограмовий апарат вийде на майже прямолінійну гало-орбіту (Near-Rectilinear Halo Orbit, NRHO) з центром навколо точки Лагранжа L2 системи Земля-Місяць.

NRHO-орбіта була обрана NASA та ESA для розміщення навколомісячної орбітальної станції Gateway. CAPSTONE повинен буде практично перевірити її довгострокову стабільність. На супутник покладене і друге завдання, у вигляді тестування автономної навігаційної системи. Загалом місія апарата розрахована на півроку.

Що стосується Photon, то після відокремлення від CAPSTONE, платформа здійснить близький проліт Місяця. У Rocket Lab сподіваються використати цю подію для додаткового тестування системи її управління. Крім того, на борту платформи встановлена камера, яка повинна зробити низку знімків місячної поверхні.

Нагадаємо, що недавно апарат LRO зазнімкував кратер, залишений на Місяці після падіння відпрацьованого ракетного ступеня.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov