На МКС прибув прилад EMIT для дослідження піску в атмосфері Землі

На вихідних SpaceX Dragon доставив на Міжнародну космічну станцію (МКС) вантаж із новим приладом-спектрометром, який допоможе детальніше вивчати клімат Землі. Місія Earth Surface Mineral Dust Source Investigation (EMIT) складе карту того, як різні типи піску переміщуються атмосферою планети, а також визначить, як розліт піщинок впливає на нагрівання та охолодження планети.

EMIT NASA
EMIT NASA прикріплений до Express Logistics Carrier 1 на МКС

Кліматологи знають, що колір пилу впливає на температуру на Землі. Залізовмісні темні частинки піску поглинають тепло та нагрівають повітря навколо себе, тоді як глиновмісні світлі частинки, навпаки, відбивають тепло. EMIT дослідить десять різновидів піску та складе карту, де вони виникають і як переміщуються в атмосфері планети, оскільки піщинки можуть розлітатись на тисячі кілометрів.

Супутник NOAA-20 над Канарськими островами
Супутник NOAA-20 над Канарськими островами зазнімкував, як вітер роздуває пісок у північно-західній Африці

«Люди зазвичай бачать жовтий колір піску — це середній колір піщинок на планеті. Але, але якщо ви коли-небудь були в пустельному регіоні, ви знаєте, що пісок неоднорідний та має різні відтінки», — пояснює заступниця керівника проєкту EMIT Наталі Маховальд.

Прилад EMIT є спектрометром. Тобто він розділяє світло на довжини хвилі та записує результати. Дивлячись на те, які довжини хвиль відсутні, оскільки вони були поглинені частинками пилу, дослідники можуть побачити, з чого саме вони складаються та як їхній склад впливає на навколишню температуру. Прилад зможе сканувати смуги Землі завширшки 80 км, знімаючи зображення з орбіти зі швидкістю понад 25 000 км/год.

EMIT
Коли сильний вітер на одному континенті збурює пісок, частинки у повітрі можуть долати тисячі кілометрів, впливаючи на інші континенти. Зважені у повітрі речовини можуть нагрівати або охолоджувати атмосферу та поверхню Землі. Цей ефект нагрівання або охолодження є предметом місії NASA з дослідження джерела мінерального пилу на поверхні Землі (EMIT). Джерело: NASA

«Раніше вчені працювали з окремими спектрометрами, встановленими на різних супутниках. Тепер ми фактично будемо літати над поверхнею Землі з 1280 спектрометрами, кожен з яких збиратиме сотні вимірювань за секунду», — пояснив Роберт Грін, головний дослідник EMIT.

Нагадаємо, що раніше ми повідомляли, як катастрофічна зміна клімату Землі вплинула на висоту тропосфери.