SpaceX припиняє виробництво космічних кораблів Crew Dragon

За два роки після того, як SpaceX доставила своїх перших астронавтів на Міжнародну космічну станцію (МКС) у капсулі Crew Dragon, компанія оголосила про припинення виробництва космічних кораблів. У розмові з агентством Reuters президентка SpaceX Гвінн Шотвелл заявила, що наразі немає планів з будівництва нових Crew Dragon. Проте компанія продовжить виробництво компонентів для наявного парку з чотирьох космічних кораблів, оскільки вони продовжуватимуть використовуватися для майбутніх космічних місій.

Crew Dragon
SpaceX побудувала лише чотири кораблі Crew Dragon. Фото: Reuters

Перехід до припинення виробництва космічних кораблів SpaceX частково пов’язаний із бажанням компанії перенаправити ресурси, що звільнилися, на більш значущі проєкти. Йдеться про надважку ракету-носій і космічний корабель Starship, що здатний доставити експедицію на Місяць і навіть Марс найближчими роками.

Наймолодший космічний корабель

Чотиримісний Crew Dragon вперше полетів на Міжнародну космічну станцію під час випробувального польоту без екіпажу 2019 року. Через рік астронавти NASA Дуг Херлі та Боб Бенкен здійснили перший пілотований політ на МКС. Їх доставила на орбіту ракета SpaceX Falcon 9. Цей політ став історичним — він був першим комерційно побудованим космічним кораблем, який доставив астронавтів на орбіту. Також це було перше повернення астронавтів з орбіти на американському кораблі після закриття програми Space Shuttle.

Crew Dragon
Стикування Crew Dragon із МКС. Фото: Wikipedia

На сьогодні капсули здійснили чотири польоти з екіпажем на МКС і назад. Також був орбітальний політ у межах першої космічної місії, що повністю складався з непрофесійних астронавтів.

55 мільйонів доларів за місце

Наступна місія Crew Dragon призначена на 6 квітня. Політ космічного корабля доставить трьох туристів та колишнього астронавта NASA на МКС на термін трохи більше тижня. Довгоочікувана місія стане першою приватною подорожжю астронавтів NASA та SpaceX на орбітальний аванпост. Причому кожен з учасників заплатив майже 55 млн доларів за унікальний досвід.

Раніше Ілон Маск озвучив нові терміни першого орбітального випробування Starship.