Міцніше за алюміній і краще згоряє: супутник із дерева запустять 2024 року

Дослідницький колектив із Кіотського університету збирається створити неординарний супутник, який буде виготовлений із дерева. За їхніми словами, запуск цього унікального апарата запланований на наступне літо в межах спільної місії Японського космічного агентства JAXA та NASA.

Анімація супутника LignoSat в рамках проекту J-Cube на орбіті Землі
Анімація супутника LignoSat у межах проєкту J-Cube

Незважаючи на те, що цей вибір матеріалу може здатися незвичайним, науковці переконують, що дерево ідеально підходить для використання у космічних умовах.

Кодзі Мурата, один із дослідників проєкту з Кіотського університету, пояснює: «На Землі деревина схильна до горіння, гниття та деформації через взаємодію з киснем і мікроорганізмами. Однак у космосі ці проблеми відсутні, тому дерево в таких умовах не псуватиметься».

LignoSat
Корпус супутника LignoSat із деревини магнолії. Фото: JAXA

За словами Мурати, деревина має таку саму міцність, як алюміній. Також цей матеріал екологічно чистий і легко згоряє в атмосфері після виведення космічного апарату з експлуатації. Тому цей проєкт представляє собою захопливий погляд в майбутнє. Він може вирішити проблему з космічним сміттям і зекономити кошти космічним агентствам.

Дерев’яний LignoSat

Новий супутник, названий LignoSat, виготовлений із деревини магнолії. Він буде випробуваний в ході програми J-Cube, спрямованої на розвиток новітніх космічних технологій. Основна його мета полягає в спостереженні за поведінкою апарата в екстремальних умовах космосу протягом щонайменше шести місяців.

Анімація супутника LignoSat в рамках проекту J-Cube на орбіті Землі
Анімація супутника LignoSat у межах проєкту J-Cube

«Ми перевірили, що міцність супутника майже не зменшується при температурних коливаннях від -150°C  до +150°C», — пояснює Мурата.

Крім екологічних переваг, дослідники розглядають дерево як ефективний матеріал для обшивки космічних кораблів. Воно може служити захистом від шкідливого випромінювання, що особливо важливо для астронавтів.

Як би дивно це не звучало, проєкт J-Cube не лише здатний вирішити проблему космічного сміття, але й відкриває двері для новаторських рішень у сфері технологій, показуючи, що навіть такий природний матеріал, як дерево, може знайти своє застосування в космосі.

Раніше ми повідомляли про те, як вчені створюють промінь для притягування об’єктів у космосі.

За матеріалами CNN