Індія готується запустити космічну станцію та експедицію на Місяць

Прем’єр-міністр Індії Нарендра Моді оголосив, що його країна готується запустити на орбіту власну космічну станцію у 2035 році та пілотовану місію на Місяць у 2040-му. Заяви прозвучали на тлі підготовки випробувального польоту корабля «Гаганьян».

Індія готується підкорювати Місяць
Індія готується підкорювати Місяць. Джерело: www.india.com

Індія зібралася на Місяць

Індія планує у найближчі 15 років створити пілотовану космічну програму, яка зможе позмагатися з американською та китайською. Про це йдеться у промові прем’єр-міністра країни Нарендри Моді, яку він виголосив 17 жовтня.

Проголосив він її перед інженерами та вченими космічної агенції країни. Зустріч була присвячена майбутньому випробуванню космічного корабля «Гаганьян», яке має відбутися вже цієї суботи. Це буде безпілотна місія, призначена для того, аби переконатися у безпеці роботи всіх систем. Якщо тестування буде вдалим, уже наступного року Індія відправить на орбіту одразу трьох астронавтів.

Однак на цьому космічні плани країни тільки розпочинаються. Відповідно до заяви Моді, вже у 2035 році на орбіту має бути виведена космічна станція «Бхаратія Антарікша Стейшн». А до 2040-го перший астронавт Індії має потрапити на Місяць.

Чому індійці впевнені у своїй космічній програмі

Усе це звучало б трохи зухвало, якби індійська космічна програма не демонструвала останніми роками дивовижних результатів. Ще 2014-го саме ця країна першою з азійських вивела апарат на орбіту Марса. А 2017 року вона вивела на земну орбіту 104 супутники.

Цьогоріч Індія вже двічі відзначилася як космічна держава. Спочатку її фахівці змогли посадити біля південного полюса Місяця апарат «Чандраян-3», а потім запустити зонд «Адітья-L1» для дослідження Сонця.

Поки що це переважно були низькобюджетні місії. Однак уже перший пілотований політ вартуватиме 1,08 млрд доларів, що говорить про готовність країни до значно широкомасштабніших проєктів за межами Землі.