Космічний апарат «Адітья-L1» надіслав перші світлини на шляху до Сонця

Індійське космічне агентство (ISRO) вразило світ першими історичними фотографіями, отриманими від місії спостереження за Сонцем, яка вже перебуває на шляху до нашої зорі. 4 вересня ISRO оприлюднило два захопливих знімки, зроблені камерою, що встановлена на космічному апараті «Адітья-L1». Цей апарат є першим індійським космічним сонячним зондом, у перекладі з хінді його назва означає «сонце».

Aditya-L1
Ця світлина, зроблена камерою, встановленою на «Адітья-L1», показує Землю та Місяць в одному кадрі. Фото: ISRO

Знімки були опубліковані ISRO у вигляді відео на платформі X, раніше відомій як Twitter. Одне із зображень демонструє Землю та Місяць в одному кадрі, де Земля є величезною, а Місяць — як маленька цятка вдалині. Другий знімок — це своєрідне селфі самого сонячного зонда «Адітья-L1», на якому можна побачити два із семи наукових інструментів, які використовуються у цій місії.

Мета «Адітьї-L1»

Місія Індії до Сонця стартувала 2 вересня. Наразі апарат «Адітья-L1» летить до свого місця призначення — точки Лагранжа L1, яка розташована на відстані близько 1,5 млн км від Землі, що складає приблизно 1% відстані між Землею та Сонцем. ISRO оцінює, що апарат долетить до свого призначення приблизно через чотири місяці.

ISRO
«Селфі» показує два наукові інструменти, які використовуються сонячним зондом «Адітья-L1». Фото: ISRO

За інформацією Європейського космічного агентства, точка Лагранжа L1 — це особливе місце між Сонцем і Землею, де гравітаційні сили обох великих об’єктів компенсують одна одну, створюючи можливість для космічних апаратів «зависати» у цьому місці. Таким чином, коли «Адітья-L1» досягне цієї «точки рівноваги», він зможе обертатися навколо Сонця з тією самою швидкістю, що і Земля. Це означає, що для його роботи буде потрібно дуже мало пального.

З цієї вигідної позиції апарат постійно спостерігатиме за Сонцем і проводитиме наукові дослідження. «Адітья-L1» вивчатиме Сонце, допомагаючи вченим зрозуміти його активність, таку як сонячні спалахи та корональні викиди заряджених частинок, які можуть викликати красиві полярні сяйва на Землі, але водночас створювати загрозу для інфраструктури, наприклад, супутників.

Дослідження коронального нагрівання

Крім того, апарат досліджуватиме загадковий феномен — корональне нагрівання, яке полягає в надзвичайно високій температурі зовнішньої атмосфери Сонця, що сягає більше мільйона градусів за Цельсієм.

Адітья-L1
Кінцева мета місії «Адітья-L1» — точка Лагранжа L1 на відстані 1,5 млн км від Землі. Інфографіка: BBC

Якщо місія «Адітья-L1» пройде успішно, Індія приєднається до обраної групи країн, які активно вивчають Сонце та роблять вагомий внесок у наше розуміння цієї дуже важливої зорі. Космічна місія показує, що Індія продовжує розвивати свої можливості в космічних дослідженнях і розширює межі свого наукового досягнення.

Раніше ми повідомляли про те, як апарат «Вікрам» здійснив захопливий трюк на Місяці.

За матеріалами BBC.